Senaste nytt

Sas Mastercard Premium värvning?

Alex H

Medlem
Dum fråga från en som vill börja samla flygpoäng.
Tänker skaffa ett SAS Mastercard Premium som andrakort (kommer byta Amex Guld till SAS Amex Elite som förstakort) och man får 10 000 i välkomstpoäng. Jag undrar det någon värvningskampanj på gång där man kan få mer än 10 000?

Skärmavbild 2024-02-12 kl. 09.08.19.png
 

Skogi

Medlem
Om du inte är i akut behov av statuspoäng så hade jag införskaffat mig SAS EuroBonus World Mastercard först. (se nedan)

Efter du har fått välkomstbonusen på 3000 poäng (läs ca. 1 månad) så uppgraderar du till World Premium och får således 13 000 poäng totalt.
 

Attachments

  • Skärmavbild 2024-02-12 kl. 10.22.51.png
    Skärmavbild 2024-02-12 kl. 10.22.51.png
    {memory} MB · Visningar: 51

Alex H

Medlem
Om du inte är i akut behov av statuspoäng så hade jag införskaffat mig SAS EuroBonus World Mastercard först. (se nedan)

Efter du har fått välkomstbonusen på 3000 poäng (läs ca. 1 månad) så uppgraderar du till World Premium och får således 13 000 poäng totalt.
Tack, det var smart :)
Har Sas Mastercard någon värvningskampanj?
 

mha321

Medlem
Om du inte är i akut behov av statuspoäng så hade jag införskaffat mig SAS EuroBonus World Mastercard först. (se nedan)

Efter du har fått välkomstbonusen på 3000 poäng (läs ca. 1 månad) så uppgraderar du till World Premium och får således 13 000 poäng totalt.

Behov av statuspoäng *eller* vill använda fly premium på högre nivåer. Jag vill minnas att de räknar retroaktivt 12 månader från dag 1 så har man tillräcklig omsättning på sina poäng så ja man använda de högre nivåerna på en gång.
 

Qraze

Medlem
Behov av statuspoäng *eller* vill använda fly premium på högre nivåer. Jag vill minnas att de räknar retroaktivt 12 månader från dag 1 så har man tillräcklig omsättning på sina poäng så ja man använda de högre nivåerna på en gång.
Stämmer. Blev förvånad när jag nådde högre nivå direkt vid uppgraderingen.
 

Alex H

Medlem
Behov av statuspoäng *eller* vill använda fly premium på högre nivåer. Jag vill minnas att de räknar retroaktivt 12 månader från dag 1 så har man tillräcklig omsättning på sina poäng så ja man använda de högre nivåerna på en gång.


5000 poäng istället för 3000.


5000 poäng istället för 3000.
Aj jag sökte Premium direkt för jag ringde in och de sade att jag behövde ha World minst 2-3 mån innan jag uppgradera till Premium för att få behålla Worlds välkomstpoäng. Kommer betala en resa på ca 150k inom några veckor :(
 

Gizmokvack

Medlem
Aj jag sökte Premium direkt för jag ringde in och de sade att jag behövde ha World minst 2-3 mån innan jag uppgradera till Premium för att få behålla Worlds välkomstpoäng. Kommer betala en resa på ca 150k inom några veckor :(
Har du inte 150k i beviljad kredit rekommenderas att du börjar betala direkt för att "hinna" betala den innan deadline... Eller skaffar ett till kreditkort ;)
 
Toppen