Senaste nytt

SAS Presenterar: Destination Unknown

palmen

Moderator
Om man tror att det är Svalbard så är det ju en rätt dålig deal att betala 30k poäng för en resa som i vanliga fall kostar 20k poäng?


Kul med lite intiativ, men inget jag kommer hoppa på. Ser ingen uppsida.
Det beror ju på vad som ingår. Det nämns aktiviteter, men inte om dessa kommer kosta pengar.

Tidigare så körde ju SAS resor till bla Champagne där det inte var specificerat exakt vad som ingick, många ansåg att det var mycket billigare att boka själv. När det sedan visade sig vad som faktiskt ingick så var priset helt plötsligt väldigt billigt och många ångrade nog att de inte åkte med.
 

Fredah

Medlem
Det ska bli spännande att se vad detta blir och jag hoppas att jag lyckas få en plats.
Jag lyckades ju inte med elflyget trots att det stod "grattis" på skärmen så fick jag aldrig någon bekräftelse.

Morgontrött som jag är så slängde jag in en poängnatt på Comfort (Mecenat-priserna var slut) så länge så får vi se hur det går.
 

Sir Lemon

Medlem
Det ska bli spännande att se vad detta blir och jag hoppas att jag lyckas få en plats.
Jag lyckades ju inte med elflyget trots att det stod "grattis" på skärmen så fick jag aldrig någon bekräftelse.

Morgontrött som jag är så slängde jag in en poängnatt på Comfort (Mecenat-priserna var slut) så länge så får vi se hur det går.
Bra idé!
 
Kul grej! Tråkigt bara att det är fre-mån helgen efter påsk, när man redan varit ledig. Gissar på någon storstad inom Europa som SAS vanligtvis inte flyger till, tex Madrid.
 

IT-snubben

Medlem
En fundering i sammanhanget, i och med att denna specialresa endast kan köpas för Eurobonuspoäng:

Skulle den här resan kunna räknas som en "normal" poängbokning? Det skulle ju isåfall eventuellt kunna innebära att anslutningsben för att ta sig till/från Köpenhamn kan komma att räknas in i samma poängsumma?

Eller avviker detta för mycket från poängbokningssystem?
 

mha321

Medlem
Övertygad om att det är att räkna som event. Annars skulle den ju tex också bli avbokningsbar (mot avgift). Och då skulle nog ekonomin i hela grejen bli klart osäker (för sas) eftersom de inte längre kan fylla stolar efter folk som avbokar.

Däremot tror jag knappast man kommer *tjäna* några poäng på flygen.
 
Toppen