Senaste nytt

Vad vill ni hinna med och uppleva innan SAS lämnar Star Alliance?

Kul tråd, men samtidigt svider det att läsa om allt man nu inte kommer få uppleva, jag som knappt han börja :(
Som whiskyälskare finns bara ett val, att få spendera tid i whiskyloungen på ZRH när den inte ser ur så här! (Det sved rejält!)
Visa bifogad bild 149279
Efter det så får jag försöka acceptera att jag inte kommer få uppleva FCT, LH F, mitt enda hopp ligger i att affären drar ut på tiden och att man kommer kunna boka dessa bonusresor även 2025, då får familjen fritt välja resmål, så länge resan kan bli en resa via FCT :)

Vad har hänt? Så här såg det ut när jag besökte i höstas, tyvärr hade jag en vit månad men gick dit ändå självplågare som man är... :rolleyes:


whiskey.PNG
 
ANA The Room + Singapore, men det kommer troligtvis inte hända. Egentligen haft 2 andra chanser för the Room men blev the Suite istället, så kan inte klaga för mycket.. Synd att jag inte bokade Singapore när dom öppnade upp de få dagarna som gick men men.

Tycker ändå resultatet blev bra på mina 3 år som jag samlat poäng (Endast longhaul):
ANA x4 - (Gammal Biz + 2 Suite + 1 old F)
EVA x2 - (777 + 787)
Thai x1 - Ny C
SAS x1 - CPH-HND
Lufthansa x1 - F (1K vid nosen)
LOT x1 (Air Belgium)

För folk som behöver väga vad dom ska boka:
EVA + ANA är väldigt bra ifall nya planen (Gamla blir lite meh, men fortfarande bra mat). ANA's Suite Lounge är som vanlig business lounge men bra om platser.

Summa summarum för mig är att Östasiatiska (minus Kina kanske) flygbolag har bättre Airplane experience, medan Europeiska har bättre lounge.

Förlåt för wall of text :)

EDIT: Har iof en till resa bokad med Asiana (Var A380 men ändrat till A350 nu :( )+ EVA (787)
 
Någon F givetvis, ångrar än idag att jag inte tog chansen med Asiana när den dök upp. Snålade ur eftersom det bara fanns C på vägen tillbaka… Inte varit nära med Lufthansa men skulle de fortsatt vara kvar skulle jag definitivt försökt någon gång framöver. Eva och sedan är det några destinationer i Afrika som nog kan bli problem att ta sig till med C-award som jag har kikat på. Ethiopian har varit en bra räddningsplanka genom åren då man inte hittat vettigt utnyttjande. Hoppas verkligen något liknande kommer att visa sig inom Skyteam.
Möjligheten kanske kommer tillbaka iom Korean Air's uppköp av Asiana! Men får se hur länge Asiana är kvar då, samt om de ens kommer släppa deras gamla F platser i award.
 

Combo

Medlem
Vad har hänt? Så här såg det ut när jag besökte i höstas, tyvärr hade jag en vit månad men gick dit ändå självplågare som man är... :rolleyes:
Det var när vi flög till SFO efter att USA öppnat upp efter pandemin (december 2021), vad jag minns så serverade de inget annat än 2 sorters champagne, övrig mat och dryck fick vi hämta i senatorloungen (businessloungen var stängd).
Så vi satt ensamma i whiskyloungen och drack champagne, medan senatorloungen var lika välfylld som guldloungen på ARN:)
 
Toppen