Senaste nytt

Betala med Sas Amex buy on board

ulagun

Medlem
Igår CPH LPA i go.
Beställde bl.a ( överprisad) bubbel och GT.
Räckte fram Amex/SAS kortet.
Svar; Tar vi ikke
Försökt igen, Läs på kortet det står S A S
= SAS precis det som står på flyget
Svar tar vi ikke
Försökte med ironi.
Om jag har ett Norvegian betalkort är det OK?
Svar med ett smil självklart.
Ridå.
Bara att resignera. Var är detta bolag på väg.....
 

EgOscar

Medlem
Jag ville betala med Eurobonus-poäng för en chokladboll till kaffet på väg till Faro i November, det deklarerades att man kunde betala med kort och EB poäng men när jag skulle visa EB QR kod så bad de om ursäkt och sa att det ej funkar i deras terminaler, varken med ett kort, numret eller QR, man måste FÖRBOKA alla köp med eurobonus.
 

Celbe

Medlem
Men jag har kunnat betala med mitt SAS/Amex på denna sträcka utan problem (och på andra också för den delen). Senaste betalningen gjordes 6 december (beställde inte något på hemvägen men betalade däremot avgiften för wifi med det). Låter märkligt att de inte skulle acceptera det nu.
 

Rickard_O

Medlem
Jag ville betala med Eurobonus-poäng för en chokladboll till kaffet på väg till Faro i November, det deklarerades att man kunde betala med kort och EB poäng men när jag skulle visa EB QR kod så bad de om ursäkt och sa att det ej funkar i deras terminaler, varken med ett kort, numret eller QR, man måste FÖRBOKA alla köp med eurobonus.
Låter som att SAS gjorde dig en tjänst här skulle jag säga... Trodde det bara va en skröna att det fanns folk som köpte muffins för poäng!
 

palmen

Moderator
Det är väl några nya terminaler eller något nu ombord eller om det är uppdatering av befintliga termianler där amex inte fungerar nu. Gissar att det är något man jobbar på och inte aktivt beslut att sluta ta amex helt och hållet ombord.
 

WF789

Medlem
I midten av desember leste de opp at de "på denne turen ikke kunne ta imot betaling med Eurobonuspoeng eller Amex"
 

fcx

Medlem
Den som upphandlat nya betallösningen måste rimligtvis vara mutad. SAS har inte kunnat ta amex ombord sedan november 2023.
 

mrestes

Medlem
1992 försökte jag köpa ett tågbiljett med en SAS Diners Club på stationen i Venedig. Det fanns Diners Club, Mastercard och VISA symboler vid disken. Den äldre mannen i biljettluckan vägrade däremot tar emot kortet med förklaring att han sålde tågbiljetter inte flygbiljetter. Det gick inte att resonera med honom.

Han var den enda bland alla bakom disken som jag kunde se som också skrev ut biljetter för hand istället för att skriva ut från en dataterminal.
 

EgOscar

Medlem
Låter som att SAS gjorde dig en tjänst här skulle jag säga... Trodde det bara va en skröna att det fanns folk som köpte muffins för poäng!
Jag åker nästan aldrig med SAS och hade 2000 poäng som gick ut veckan efter, vad är ditt förslag jag skulle ha använt dem till?
 
Toppen