Senaste nytt

Söker: Business Award i sommar

Gizmokvack

Medlem
Testar här att göra ett sista desperat försök att inte behöva vaska min voucher. Jag har klickat mig fram ort för ort på både SAS Award-söken och på awardhacks utan framgång.

Jag är mycket medveten om att jag är ute i sista minuten och söker biljetter i den svåraste perioden och med en måttligt äventyrlig medresenär. Problemet är att vår barnvakt är lärare och ska vi komma iväg själva är det till loven vi måste förhålla oss. Någon som sett något intressant så tipsa gärna.

  • Varifrån vill du börja din resa? Göteborg i första hand, annars Arlanda/Köpenhamn.
  • Var är din destination? Inte läge att vara kräsen tänker jag men gärna utanför Europa. Krav på tillgång till strand/hav om det är varmt.
  • När vill/behöver du resa ut? Utresa från 1 juli, hemma senast 10 augusti (måste dock vara hemma 16-19 juli pga cup)
  • När vill/behöver du komma hem?
  • Hur länge vill du vara borta? 5-8 dagar
  • Hur många personer som skall resa? 2
  • I vilken kabinklass? Längre flygningar i businessclass
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med?
  • Vad är din budget? (per person) 250k poäng (1st 2-4-1 voucher)
  • Vad är det viktigaste för dig? Att komma iväg
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen?
 

ante888

Medlem
Tbilisi? Hittar 1-7 juli, T/R GOT-FRA-IST-TBS med Lufthansa i business. Sedan kan man ta tåget till Batumi för strandhäng.
Muskat? Hittar 1-7 juli, T/R GOT-FRA-IST-MCT med Turkish i business.
Dubai? Hittar 2-7 juli T/R GOT-FRA-IST-DXB med Turkish i business.
Johannesburg? Hittar 1/2-6/7/9/10 juli GOT-IST-JNB med Turkish i business (här får man bygga vidare på resan med inrikesbiljetter cash om man vill till en strand).

Helt torrt är det inte, men att på högsommaren åka längre än europa om man vill ha en strand känns som att åka över ån efter vatten.
 

Gizmokvack

Medlem
Tbilisi? Hittar 1-7 juli, T/R GOT-FRA-IST-TBS med Lufthansa i business. Sedan kan man ta tåget till Batumi för strandhäng.
Muskat? Hittar 1-7 juli, T/R GOT-FRA-IST-MCT med Turkish i business.
Dubai? Hittar 2-7 juli T/R GOT-FRA-IST-DXB med Turkish i business.
Johannesburg? Hittar 1/2-6/7/9/10 juli GOT-IST-JNB med Turkish i business (här får man bygga vidare på resan med inrikesbiljetter cash om man vill till en strand).

Helt torrt är det inte, men att på högsommaren åka längre än europa om man vill ha en strand känns som att åka över ån efter vatten.
I grund och botten håller jag med dig till 100%. Är vädret fint vill vi normalt sett inte ens lämna Sveriges gränser sommartid. Nu söker vi en slags kompromiss där jag helst vill åka äkta business i ett större flygplan och min fru vill sola och bada (båda två hatar klassisk köpcentershopping)... och tyvärr då endast förpassad till något av skolloven.

Tusen tack för tipsen! Ska genast spana in vad du hittade åt mig och presentera här hemma!
 

Gizmokvack

Medlem
Återkoppling till er som bidrog.

Tbilisi? Hittar 1-7 juli, T/R GOT-FRA-IST-TBS med Lufthansa i business. Sedan kan man ta tåget till Batumi för strandhäng.
Muskat? Hittar 1-7 juli, T/R GOT-FRA-IST-MCT med Turkish i business.
Dubai? Hittar 2-7 juli T/R GOT-FRA-IST-DXB med Turkish i business.
Johannesburg? Hittar 1/2-6/7/9/10 juli GOT-IST-JNB med Turkish i business (här får man bygga vidare på resan med inrikesbiljetter cash om man vill till en strand).

Helt torrt är det inte, men att på högsommaren åka längre än europa om man vill ha en strand känns som att åka över ån efter vatten.
Jag analyserade dina tips lite snabbt... Och jag överdrev inte när jag skrev "måttligt äventyrlig medresenär" (läs: allt utanför Sverige är livsfarligt).
Johannesburg rök direkt (de har väl vinter där?). Dubai och Muskat finns inte på kartan att jag skulle lyckas övertala henne att boka inom 24h. Jag fick gå all in på Tbilisi. Försöka sälja in ett resmål jag inte har en aning om vad det är för något. Fick googla lite snabbt på ditt tåg och det såg ju fint ut... Och när hon svarade: "Var ligger det och vad är det för typ av land?" istället för tvärnej visste jag att jag hade en mikroskopisk chans.. Övertalning påbörjad.

Azorerna! Lagom väder och mycket att se/göra.
Finns gott om tillgänglighet till PDL Ponta Delgada.
Jag låter otacksam men jag fick köra en liten vit lögn. Jag frågade henne om Azorerna istället och självklart sa hon ja utan att tänka efter... Kikade och det fanns, precis som du skriver, mycket god tillgång... Men jag kände att chansen att åka till nåt mer udda resmål (@ante888 fynd ovan) kanske inte kommer tillbaka när hon ändå var halvvägs till ett ja... Så jag sa att de tyvärr blev uppbokade...


Så efter mycket om och men och 60k poäng/3800kr fattigare ska vi åka till en stad jag inte ens kan uttala i några dagar i juli.
 

Tamas

Medlem
Återkoppling till er som bidrog.


Jag analyserade dina tips lite snabbt... Och jag överdrev inte när jag skrev "måttligt äventyrlig medresenär" (läs: allt utanför Sverige är livsfarligt).
Johannesburg rök direkt (de har väl vinter där?). Dubai och Muskat finns inte på kartan att jag skulle lyckas övertala henne att boka inom 24h. Jag fick gå all in på Tbilisi. Försöka sälja in ett resmål jag inte har en aning om vad det är för något. Fick googla lite snabbt på ditt tåg och det såg ju fint ut... Och när hon svarade: "Var ligger det och vad är det för typ av land?" istället för tvärnej visste jag att jag hade en mikroskopisk chans.. Övertalning påbörjad.


Jag låter otacksam men jag fick köra en liten vit lögn. Jag frågade henne om Azorerna istället och självklart sa hon ja utan att tänka efter... Kikade och det fanns, precis som du skriver, mycket god tillgång... Men jag kände att chansen att åka till nåt mer udda resmål (@ante888 fynd ovan) kanske inte kommer tillbaka när hon ändå var halvvägs till ett ja... Så jag sa att de tyvärr blev uppbokade...


Så efter mycket om och men och 60k poäng/3800kr fattigare ska vi åka till en stad jag inte ens kan uttala i några dagar i juli.
Snyggt jobbat :) hörde att det är väldigt fint i Georgien, ni kommer inte ångra det.
 

Gizmokvack

Medlem
Maten ska vara riktigt, riktigt bra! God resa, gör gärna reportage!
Hmm, det kanske jag faktiskt ska göra. Jag tillhör förmodligen botten 25-listan på de mest beresta på det här forumet så kan oftast inte bidra med så mycket kunskap och erfarenhet utan jag är mest killen i hörnet som ingen vet vem han är och mest bara hänger med...
Resereportage kommer att skrivas som ett tack för kaffet men då ur ett blåbärsperspektiv som kanske kommer lämna fler frågor obesvarade när jag är klar än ni hade från början ;):D
 

Johan F

Medlem
Hmm, det kanske jag faktiskt ska göra. Jag tillhör förmodligen botten 25-listan på de mest beresta på det här forumet så kan oftast inte bidra med så mycket kunskap och erfarenhet utan jag är mest killen i hörnet som ingen vet vem han är och mest bara hänger med...
Resereportage kommer att skrivas som ett tack för kaffet men då ur ett blåbärsperspektiv som kanske kommer lämna fler frågor obesvarade när jag är klar än ni hade från början ;):D
Du behöver inte skriva så mycket, utan det räcker med massor av bilder; bilder på maten du äter, drycken, sätet, amenity kit etc etc
 
Toppen