Senaste nytt

Vad gör ni på fritiden under tjänsteresor?

SK989

Medlem
Som andra har skrivit blir det sällan tid över till att göra något privat eller att se så mycket av stan, vilket kan vara lite sorgligt på sätt och vis när man på pappret har varit i en stad ganska många gånger men egentligen inte sett något förutom utsikten från hotellet och det som ligger längs vägen till/från möten. Jag har numer slutat med att ta fakirflyg och åker på eftermiddagen dagen innan istället, som tur är så har min arbetsgivare inga invändningar mot det och pröjsar för en extra hotellnatt. På så sätt får man ändå tid att faktiskt se något av stan man är i på kvällen innan jobbgrejorna börjar. Och jag saknar inte att gå upp kl. 04 för att ta fakiren. När barnen är större spelar det inte så stor roll längre att man är borta en natt extra heller.
 
Last edited:

Hafermann

Medlem
Långpromenad och en lokal restaurang med goda omdömen är alltid nr 1 för mig. Däremot blir det perioder när jag kommer till samma ställe. Tex var jag extremt mkt i Belgrad ett år, då landar man efter några besök och försöker ha det gott på hotellet den lediga tiden, njuta av lite ensamtid som jag oftast inte kan hemma. Nyligen var jag på jobbresa till Australien, då passade jag på att göra så mycket som möjligt eftersom det inte är säkert om man kommer åter.
 

011430121

Medlem
Jobb i Göteborg självklart möte med några BC medlemmar som har varit med från början, dessvärre har en flyttat tillbaka till Kina där han även var stationerad när vi båda börja läsa på BC i juni 2011

Nu svimmar nog någon Göteborgare (@GOTBound ) den resturang där vi nog har träffas flest gånger på är Källarkrogen en silltallrik och en Cola Zero sitter aldrig fel!
 

ante_77

Medlem
Jag kan inte kalla mina resor för tjänsteresor. Mitt jobb är ”på annan ort” helt enkelt och så har det varit sedan 1999.
Jag har varken sett eller gjort något speciellt. I Sydkorea åt jag däremot på en del restauranger de gångerna familjen var med. Annars jobbar jag eller trycker på rummet i stort sett hela tiden.
 

GOTBound

Medlem
Jobb i Göteborg självklart möte med några BC medlemmar som har varit med från början, dessvärre har en flyttat tillbaka till Kina där han även var stationerad när vi båda börja läsa på BC i juni 2011

Nu svimmar nog någon Göteborgare (@GOTBound ) den resturang där vi nog har träffas flest gånger på är Källarkrogen en silltallrik och en Cola Zero sitter aldrig fel!
Inget fel på Källarkrogen för en middag i goda vänners lag, det kunde lika väl varit Kometen och då hade jag svimmat ;).
 
Toppen