Senaste nytt

Champagne i SAS Business long haul

johhenrik

Medlem
Lustigt detta... Jag flög med United i GlobalFirst och fick en äcklig Cava innan take-off. Löjligt hur de snålar med tanke på att biljetten inte var direkt billig. Jag gick tillbaka med glaset och sa tack, men denna gick inte att dricka. Blir ju lite fånigt hur man sparar på småsaker. Bra att SAS ändrar detta.

Inte för att jag MÅSTE ha ett glas skumpa, men va fasen, det är ju ändå premiumpris man betalar...
 

Mauricio

Medlem
Flög ORD-ARN igår i C och ingen skumpa innan take off. Vart vanlig juice eller cranberry. Tycker maten var riktigt bra tillsammans med vinutbudet, jämfört med lufthansa business class jag flög förra veckan FRA-MIA i en A380. Hade trott jag skulle bli besviken på SAS business class men tvärtom, riktigt bra värdinnor och service!
 

Hachans

Medlem
Aldrig hört talas om den... Behöver dock inte vara negativt. Småodlare är alltid trevligt. (Inte läst på om den ska sägas så vet inte om det är en småodlare).

De omnämns knappt någonstans och deras bilder består av stockbilder. De har knappt några följare på Facebook, inga på Twitter och på Instagram postas det mest reklambilder. De har enstaka omdömen på Google skriva av konton som inte har gjort så många andra omdömen.

De enda som verkar importera deras champagne är ett bolag som ägs av giganten Royal Unibrew som äger Faxe etc.

Nu har jag inte på fötterna och kan ha fullständigt fel. Men det känns som att detta mest är ett spökmärke producerat enbart för denna gigant.

Det kan såklart vara bra ändå. Men det är nog mest en prisfråga. Och jag anar (återigen utan att ha på fötterna) att SAS cateringleverantör har kontrakt med Unibrew och därför byter man.
 

KalleSus

Medlem
De omnämns knappt någonstans och deras bilder består av stockbilder. De har knappt några följare på Facebook, inga på Twitter och på Instagram postas det mest reklambilder. De har enstaka omdömen på Google skriva av konton som inte har gjort så många andra omdömen.

De enda som verkar importera deras champagne är ett bolag som ägs av giganten Royal Unibrew som äger Faxe etc.

Nu har jag inte på fötterna och kan ha fullständigt fel. Men det känns som att detta mest är ett spökmärke producerat enbart för denna gigant.

Det kan såklart vara bra ändå. Men det är nog mest en prisfråga. Och jag anar (återigen utan att ha på fötterna) att SAS cateringleverantör har kontrakt med Unibrew och därför byter man.
Tror absolut inte att detta är ett "spökmärke". Firman grundades 1826!
Möjligen något billigare för SAS, men kvalitet är ju inte alltid synonymt med höga priser.
Läs gärna mitt inlägg i "Champagnetråden" under Övrigt här på BC
 
Toppen