Senaste nytt

SAS börjar flyga Köpenhamn till JFK

mha321

Medlem
Jo, jag vet. Men det är ändå lite märkligt att SAS "hellre" trycker in passagerare hos oneworld-bolagen American och Alaska än sin stjärnkompis United. Och på JFK är American betydligt större än United (så vitt jag vet) så SAS kanske ser JFK mer som en slutdestination för de som ska till NYC medan EWR kan fungera som anslutningsplats OCH destinationsflygplats. Men vem vet hur SAS tänker???
United lämnade väl jfk för ett antal år sedan. Använde pandemi stöd för att komma tillbaka med trans continental och lämnade igen när pandemi stödet tog slut.
 

AABack2ARN

Medlem
Kan också hålla med att det är märkligt att det skall vara enklare att få tag i (rimliga) biljetter i främre kabinen hos American än hos United när man flyger SAS över pölen. Men det stora fleratalet resenärer flyger (jag vet att detta kan vara en chock för vissa av oss) i ekonomiklass och där verkar det inte lika klurigt med platser hos United. Men att då sätta passagerare hos American där inga EB-förmåner inte gäller och man inte tjänar EB-poäng kan inte vara helt bra marknadsföring för SAS.

Nåja, när jag söker på sas.se ser jag att det inte är speciellt många varianter som kommer upp via JFK (plant dit landar för sent för de flesta anslutningar) och planet hem verkar inte alltid dyka upp.

Men jag undrar hur många som råkar boka detta alternativ och inte inser att de skall kuska sig själva och baggaget mellan två olika flygplatser:

NYC.PNG


Visst BORDE "NYC" ringa en varningens klocka, men mest för oss som hänger här..? Har inte orkat provboka hela vägen men man får ingen varning om att man skall byta flygplats!
 

wenne87

Medlem
Innebär detta att man slutar flyga till Miami? Kan inte hitta några SK flyg efter april? Någon som vet något? Fler flyg till New York och då hellre connections med partners?
 

Plus

Medlem
Innebär detta att man slutar flyga till Miami? Kan inte hitta några SK flyg efter april? Någon som vet något? Fler flyg till New York och då hellre connections med partners?

Nej, det innebär det inte. Det är endast en linje över vintersäsong, det är därför du inte hittar något. Miami har ända sedan start gått säsongsvis över vintern.
 
Avgångstiden mot CPH är fantastisk. Bokar konstant alla flyg från Chicago till CPH pga att man har en chans att sova på planet på vägen hem efter en snabb middag. Blev ombokad via NYC i januari pga snöstorm i Chicago med avgångstid runt 17:00 och som vanligt sov jag inte en minut på planet. Tog 2 veckor att komma rätt i rytmen igen.
 

Borje L

Medlem
Är det någon här som har en bokning med kvällsavgången från EWR som nu ändrats till JFK? Har en själv som fortfarande inte uppdaterats, dvs fortfarande EWR som avreseort och ”fel” flight #.
 

palmen

Moderator
Är det någon här som har en bokning med kvällsavgången från EWR som nu ändrats till JFK? Har en själv som fortfarande inte uppdaterats, dvs fortfarande EWR som avreseort och ”fel” flight #.
Varför skulle det ändras? Det är väl ingen som sagt att de tidigare två avgångarna från EWR skulle minskas till 1 bara för att det blir en flight från JFK?

Tittar man hur det ser ut just nu så har SAS planerat 3 flighter till New York till Köpenhamn vissa dagar.
 

Borje L

Medlem
Vilka dagar har de planerat 3 avgångar från CPH? Jag hittar bara två stycken. Sk902 hittar jag inte heller och det är den jag bokat från EWR. Finns den kvar? Trodde de skulle byta den mot avgången från JFK.
 

palmen

Moderator
Vilka dagar har de planerat 3 avgångar från CPH? Jag hittar bara två stycken. Sk902 hittar jag inte heller och det är den jag bokat från EWR. Finns den kvar? Trodde de skulle byta den mot avgången från JFK.
Jag tog en random fredag i juni och det var 3 avgångar till Köpenhamn då från New York.
 
Toppen