Senaste nytt

Boka resa med Eurobonuspoäng för första gången

Jackz

Ny medlem
  • Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  • Var är din destination? Cancun
  • När vill/behöver du resa ut? Allt mellan Slutet av feb till slutet av april 2023
  • När vill/behöver du komma hem? Allt mellan Slutet på feb till slutet på april
  • Hur länge vill du vara borta? 10-14 dgr
  • Hur många personer som skall resa? 2 vuxna och 2 barn (2 och 4 år)
  • I vilken kabinklass? Helst business hela vägen, men går bra att flyga ekonomi plus på korta sträckor
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star alliance
  • Vad är din budget? (per person) 240k EB poäng och 2 st 2-4-1 voucher
  • Vad är det viktigaste för dig? Att vi kommer iväg ;)
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej, men går bra att få tips på andra soliga ställen och åka till :)
Tar gärna emot tips på hur jag kan hitta en resa :)
 
Last edited:
Ett alternativt tips är att boka SAS till Miami tur/retur och sedan köpa en separat biljett till Cancun med tex American Airlines. Så har jag gjort flera gånger. Samt har just en sådan resa för Jan/Feb 2023 bokad.

Perfekt läge nu med 30% rabatt hos SAD också (t.o.m. 17/10).

Jag valde att boka två enkelresor, för att ha maximal flexibilitet.

 

Davvelavve

Medlem
2023-03-03 14:30TK:ARN-ISTTK:IST-CUN42023-03-04 13:0529:35
Utresa hittade jag med Turkish ut den 3/3, hemresa verkar svårare men lite osäkert om sökningen fungerade som den skulle. Testa att söka hemresa med det långa benet först exempelvis CUN-LIS eller CUN-IST samt PTY-IST så kan det finnas något eventuellt.
 

MrRob

Medlem
Kan du dra ihop 20.000 poäng till innan du bokar så hade jag satsat på en Star Alliance-bokning i business class med dina två vouchers.
Leta delsträckor på SAS hemsida och pussla ihop resan själv. Med lite tur kan en agent hjälpa dig med samma sak över telefon.

Ett alternativt tips är att boka SAS till Miami tur/retur och sedan köpa en separat biljett till Cancun med tex American Airlines. Så har jag gjort flera gånger. Samt har just en sådan resa för Jan/Feb 2023 bokad.

Perfekt läge nu med 30% rabatt hos SAD också (t.o.m. 17/10).

Jag valde att boka två enkelresor, för att ha maximal flexibilitet.


Större chans att bli ensam vinnare på lotto än att lyckas hitta fyra biljetter i C med SAS t.o.r. till Miami, särskilt under denna kampanjen.. ;)
 
Kan du dra ihop 20.000 poäng till innan du bokar så hade jag satsat på en Star Alliance-bokning i business class med dina två vouchers.
Leta delsträckor på SAS hemsida och pussla ihop resan själv. Med lite tur kan en agent hjälpa dig med samma sak över telefon.



Större chans att bli ensam vinnare på lotto än att lyckas hitta fyra biljetter i C med SAS t.o.r. till Miami, särskilt under denna kampanjen.. ;)

Missade antalet pax :)
 

Jackz

Ny medlem
2023-03-03 14:30TK:ARN-ISTTK:IST-CUN42023-03-04 13:0529:35
Utresa hittade jag med Turkish ut den 3/3, hemresa verkar svårare men lite osäkert om sökningen fungerade som den skulle. Testa att söka hemresa med det långa benet först exempelvis CUN-LIS eller CUN-IST samt PTY-IST så kan det finnas något eventuellt.
Vilket program använder du för att hitta detta!?
Tack på förhand
 
Toppen