Bråkat med SAS i 1,5 månad men nu ger de oss äntligen rätt och säger att de har "gjort en ombedömning av ärenden bundna till flight SK6022 den 20 Oktober 2018".
Hade aldrig fått reda på det om inte en annan passagerare skickat PM till mig på Facebook efter att vi krivit ett argt inlägg på...
ARN tar väl inte såna här ärenden (det inställda flyget gjorde att vi blev strandade i Spanien)? Blev hänvisad till Agencia Estatal de Seguridad Aérea istället, en National Enforcement Body i Spanien. Står på ARNs hemsida
"Vi prövar INTE
Kompensation enligt EG-förordning 261/2004 där händelsen...
Jo, så mycket har jag förstått! När jag har grävt i det tror jag dock att det främst handlade om att det var ett SAS Irelandplan vi flög med som bara får landa CAT I. Läste ett argt inlägg från en annan passagerare samma dag där de först hävdat väder men sen ändrat anledning när de blev...
Aha! Ja, jag håller nog inte med om det då vi fick ett inställt flyg och blev 37 h försenade för cirka tre veckor sen utan ersättning, de hävdade extraordinära omständigheter på grund av väder. Vi tyckte dock det var konstigt då andra plan kunde lyfta samtidigt från samma flygplats där de...
Menar du att SAS håller på och nekar sina passagerare hela tiden trots att de har rätt till ersättning eller att de är bra på att ge ersättning när det är berättigat? Haha
Nu erkänner BRA att jag har rätt ("Jag har tittat närmare på ditt ärende och tagit det vidare internt" haha), så jag får biljetten återbetald + 125 euro eftersom de erbjöd andra alternativ som hade gjort mig mindre än 2 h försenad innan jag valde att avboka min biljett. Såg att entimmesregeln...
BRA fortsätter hävda att jag inte har rätt till kompensation... De skriver bl.a. i sitt mejl: "Som jag ser i din bokningshistorik så erbjöds du en ombokning som hade resulterat att du hade behövt resa ca 3 timmar innan ordinarie avgångstid, men då detta alternativ inte passade dig avbokade och...
Ja, det hände mig för två veckor sen! SAS nekade ersättning pga väder men jag fick pengar för förseningen via kreditkortsförsäkring (Sparbanken Nord MasterCard via Erv) samt hemförsäkringen (Länsförsäkringar) ändå. Var dock tvungen att bifoga förseningsintyg till Erv, be om ett sånt från...
Tack så mycket för hjälpen! Får testa skriva det till dem och se om det hjälper. Jag tolkade det först som att jag enbart får ersättning för biljettpriset men inte biljettpris OCH 250 euro enligt EU261/2004, eller ja det var i alla fall vad BRA sa
Går det att läsa någonstans att jag ändå har rätt till ersättning enligt EU261/2004 eftersom beräknad ankomst skulle vara minst 5 h senare? Det enda jag hittar är rätt till ersättning om planet är försenat samt att jag har rätt till återbetalning av biljetten, men de menar alltså att eftersom...
De sa tekniska problem, men de hävdar att eftersom jag inte valde något av deras alternativa färdmedel räknas det som en "No show" och att jag därför inte får någon ersättning. (Bokade alltså en ny egen resa hos ett annat bolag istället för att välja något av BRAs alternativ, och jag sa till dem...
Flight TF294 Bromma-Umeå med BRA blev inställt igår, fick information kl 12 och ordinarie avgång var 19:00.
De erbjöd alternativa resevägar:
- Ett flyg kl 16 som jag inte kunde ta
- En buss från Bromma 18:30, beräknad restid 8 h
- Flyg måndag morgon (som jag inte kunde ta pga jobb)
Om jag inte...