Kan lägga till att jag fick åter igen ringa till SAS diamond supporten, dök upp 2 platser hem i business från LAX senare i vår med A350-kärran, i samband med en resa som redan hade bokats med business ut men ekonomi hem. Även om just denna person inte var lika kunnig som den föregående löste hon...
Du kan också alltid boka utresan i annan bonusklass/annat bolag inom star alliance för att försäkra dig om att du kommer iväg och byta den till business bonus skulle dessa dyka upp på valt datum (eller närliggande datum enligt dina preferenser).
Jag kan bara hålla med föregående skribent, behövde boka om en retur från LAX då jag såg möjligheter med SAS via CPH istället för en märklig routing jag var tvingad att boka innan, förvisso var det endast en returresa i economy (tråkigt med availability i business hem från LAX...). Det tog 2...
För att svara på detta då jag själv var på Heart's reveal dag och är insatt i ämnet är det just denna detalj som måste aktivt jobbas med. Utifrån informationen som finns ute idag och annan intern information som jag har tillgång finns det reella möjligheter för elflyget, särskilt på tunna...
Nej det var i eco premium mellan Cape Town och Frankfurt... Gick ej att välja plats i förväg innan check in. Och alla "bra" platser höll på att ta slut drygt 5 veckor innan avgång.
Var det fel i systemet eller bara nytt vet jag inte, men priset skilde sig mellan sätesbokning i Economy mellan...
Reste nyligen Lufthansa LH där hemresan var i Eco Premium (då Eco vanligt var i princip lika dyrt som premium), även för den resan på ca 12kkr retur inkluderades inte sätesval, och för att undvika att hamna inklämd i mellan 2 personer på hemresan i premium (full kabin) fick jag tyvärr förboka en...
Undrar verkligen vad det är som händer med prissättningen på europa-flyg med SAS för tillfället. Måste till Hamburg 5-6e september, hittar inget under 8000kr retur med SAS (9500 med SAS plus), eurowings erbjuder däremot det för ca 2500kr...
Planet kan väl inte vara så fullt? Även med transfer...
På de flesta av Swedavias flygplatser är det just in-house personal som också sköter säkerheten.... Och att flytta in-house till ARN bryter säkert mot en del kontrakt de har med avarn eller securitas eller vem det nu är. Kanske inte omöjligt men juridiskt krångligt
Det är lite som att du skulle köa på perrongen till tunnelbanan för ett tåg som går om 2 timmar, tillsammans med många andra som har tänkt ta tåget om 30 min, omedelbart och om 3 timmar. Det finns inte plats nog för detta på perrongen, själva principen är att den ska tömmas vid varje ankommande tåg.
Frågan är vilken alliance ska man nu satsa på. Besöker ofta Frankrike av familjeskäl med inte tillräckligt hittills för att satsa på Air France/KLM status, och tyvärr så flygs det mest inrikes med jobbet.... Kommer att landa i att jag inte kommer upp i någon vettig nivå i någon alliance....