Nice, varsågod! Etihad då och inte Wizzair hoppas jag :eek: med EY tjänar du dessutom Eurobonus extrapoäng för resan.
Hur ser bonusresan till AUH ut? Gissar TK, har ni tid till att besöka loungen i Istanbul?
Precis.
En annan aspekt att väga in är att Skyteam/Delta dominerar i Atlanta området gällande statuskunder. Och där är det nog många som ser SAS som ett alternativ först efter 1 september.
Gäller at fylla planen fram tills övergången till Skyteam. I slutet av juni kostar CPH-ATL t&r nonstop ca. 3. 000 SEK. Billigare än bl.a. Zurich och Aten.
Kollar man från nästan hela Europa t.ex. 20-25 juni är SAS det billigaste alternativet till Atlanta.
Ingen fara, fortsatte kolla lite och kan se att Emirates också har rimliga priser från ön.
Vill ni undvika economy verkar KQ SEZ-NBO-ADD vara det enda under 10k i business. Men jag hade nog youtubeat för att se hur deras Embraers är. Loungen i NBO läser jag till mig är bra med afrikanska mått...
Revenue biljett med Etihad till AUH för 3k per person (torsdagar) är ett prisvärt alternativ ni kan kika på. Gott om award biz hem med b.la. TK därifrån.
Ni måste dock över på landside och checka om väskor men immigration på AUH bör gå rätt snabbt då man landar utanför rush hour. Även i rush...
Utöver Finnairs dagliga avgångar har QR med egen maskin varje morgon från CPH respektive 3 ggr i veckan från ARN. På vintern är det 12 avgångar i veckan från CPH respektive 5 från ARN. Det var inte länge sen man utökade kapaciteten och bl.a. lade till kvällsavgångarna från CPH i vinterschemat. I...
Ja, kan mycket väl vara jag som är lite för snabb och att startdatum annonseras snart.
Trots att den är irrelevant för egen del är det en väldigt spännande rutt.
Tyckte det var konstigt att det inte finns mer info om den här rutten med tanke på att Swedavia annonserade att "ANA börjar flyga direkt från Stockholm till Tokyo med start i höst".
Just nu kan man läsa följande på ANA:s hemsida:
Samma info även för MXP och IST som blev annonserade samtidigt...
I ett JV/codeshare med Delta säger Anko att de hade kunnat få bättre fart på AAL-JFK än förra årets AAL-EWR. Man hade ju codeshare även då (UA) men det verkar som att förutsättningarna ett JV skulle göra det möjligt att sälja fler biljetter med anslutning vidare (Konkurrenskraftiga priser...
Du får ju inte glömma den tid det tar från Arlanda till följande flygplatser. Men ja, tider, pris, status osv. kommer vara avgörande för om folk väljer rutten.
Med risk för att hamna lite väl offtopic. Men båda BRU och CPH hade båda 11 miljoner pax som startade sin resa på aktuell flygplats. Och med transfer pax blir det nästan ett helt Landvetter i storleksskillnad. BER vet vi redan är nästintill obefintligt gällande långlinjer.
Det tar 1-2 timmar...
Med nordbor syftar jag även dem som börjar sina resor i OSL, ARN, GOT, BGO osv. Det där med att det finns en Skyteam hubb bägge sidor av rutten gör mycket tror jag. Men nu börjar jag bli tjatig.
Gällande dit påstående om Korean. CPH är betydligt större än både BRU och BER och från MUN är det...