Har en Eurobonus Star Alliance - bokning till Bangkok via Zurich på fredag. Swiss och Thai Airways.
Hur går det till om ett flyg blir inställt pga stormen som kommer nu, är det då SAS som tar ansvar och bokar nytt flyg för mig automatiskt?
Innan pandemin var det ju ofta 50% poängrabattskampanjer och att det inte var någon avgift för avbokning heller. Så 25% med avbokningsavgift känns inte så lockande tyvärr.
Ja, jag trivs jättebra här!
+ utsikt över hela Singapore skyline från city view-rummen
+ Nära till Little India MRT station
+ God frukost med utomhus- och inomhusplatser
+ Rena, moderna rum
+ Gym, pool
+ Jättesköna sängar
Tack!
Fördelen med att jag blev ombokad till Lufthansa är att jag kunde avnjuta United Polaris Lounge i lugn och ro, eftersom avgången är i terminal 1. Och så ersättningen på 600 euros såklart.
Men nu när jag sitter i sätet i Lufthansa business class får jag en känsla av att sitta i SAS Plus...
Inställt flyg från Chicago till Arlanda imorgon och ombokad med Lufthansa via Frankfurt som kommer fram till Arlanda 5h45min senare enligt tidtabellen.
Får man EU-ersättning även för bonusresor? Är det något man bör tänka på i förhand inför ifyllandet av formuläret när man kommit fram sen?
Jag kan tänka mig att det var ett problem för 20 år sedan, men senaste året när jag bott på Millenium Hilton och Sheraton eller besökt Icon Siam har jag inte märkt av att floden luktar något särskilt.
Jag rekommenderar Royal Orchid Sheraton, 2000kr, (underbar utsikt över Chao Phraya och nära båtarna) eller Millenium Hilton, 2000kr, på andra sidan floden. Sen ska ju Mandarin Oriental vara något alldeles extra, men det kostar runt 7000kr natten.
Så om jag har förstått det rätt så kan jag med en bonus award business class biljett med SAS från Chicago till Arlanda besöka Polaris Lounge i Terminal 1?
Smidigaste sättet är att resa med handbaggage, checka in online och gå direkt till terminal 1 security, sedan ta en air bound transfer bus...