Över 4h nu och 2h sen dom stängde, känns optimistiskt att komma fram nu.
Om jag bokar 2-4-1 via nätet för vuxna är det då möjligt att ändra den online och lägga till en barnbiljett på nätet utan att behöva ringa? Det är en voucher som går ut i år.
Edit: Svarade efter 4h 50min (2½h efter...
Suttit i kö i över 2 timmar för att boka AMEX resa med barn, fortfarande "mer än 10 minuter kö" och 15 min tills dom stänger. Någon som vet om man blir bortkopplad när dom stänger?
Någon som vet om man checkar in bagaget på denna sträckan hela vägen eller om man måste hämta ut och checka in igen i Chicago? Samma fråga gällande hemvägen.
SAS kundtjänst kunde inte svara på det. United Airlines sträckan i USA visar dessutom inget incheckat bagage i SAS Appen men på hemsidan.
Av en slump upptäckte jag att inte kunde se min bokning online och kontaktade SAS chat. Visade sig att en av deras bottar hade avbokat resan i december, har inte fått någon info alls och blev ombedd att ringa 2-4-1. Tog en stund och de löste det men sa också att det inte var första fallet. Värt...
Vet ej om någon redan tagit upp detta scenariot:
Har en Eurobonus-resa inbokad i maj, men poäng som går ut i maj. Vet någon vad som händer med dessa om flyget är inställt / man måste avboka?
Ringde till Tallinn och fick hjälp med att ändra en vanlig Eurobonus-resa till EWR som jag bokade förra året. De bokade om från tidigare haft mellanlandning i Oslo till direktflyg istället och jag kunde också använda en 2-4-1 voucher som jag hade fått efter att jag bokade resan.
Är det bäst att boka något, även om det inte är exakt rätt klass/dag och sedan göra en ombokning om några bättre biljetter släpps eller måste man avboka hela resan då och boka på nytt?
Jag försöker boka en resa i maj nästa år; CPH-EWR i Business ut och Plus hem. Är det helt kört om det inte finns några platser nu när de släpps 330 dagar innan eller brukar det släppas fler efterhand?