Traskade ner till gaten 45minuter innan avgångstid. Som vanligt i Bangkok är det förboarding in i ett separat gateområde. Status och business -passagerare lotsades in i ett eget litet avspärrat område och fick sedan prioriterad ombordstigning ungefär 30minuter innan avgångstid.
Fräsch färgsättning i kabinen trots att det är en lite utdaterad produkt. Stolen fungerar bra för dagflygningar, jag tycker dock att den är rätt kass på nattflygningar tyvärr.
Det tog inte många minuter efter att jag satt mig tills att en medpassagerare från andra sidan kabinen kom fram och gav mig ett munskydd. Tog på det så det inte blev dålig stämning i alla fall, efter boardingen visade det sig dock att det va flera som inte hade munskydd. Dessa fick dock inga skydd från ovan nämnda medpassagerare. En amerikan startade även ett lättare bråk under boardingen när en äldre man hostade till lite, kan medge att jag inte hade den bästa magkänslan om Sydkorea minuterna efter det. Beläggningen på flighten låg ungefär kring 50% både i business och ekonomi så nästan alla fick ett tomt säte bredvid sig, inklusive jag.
Serveringen påbörjades fort och effektivt, flygvärdinnorna tog beställning och kom sedan ut med maten. Förrätten bestod av stuffed cucumbers with beef and egg.
Valde den koreanska menyn och fick därmed bibimbap till huvudrätt, detta sköljdes ner med en Malbec från 2014.
Efterrätten bestod av lite frukter och något bakverk. Fick till detta ett icewine, gott men en något för söt kombination för mig.
Nu var det alltså dags att försöka få lite sömn, flygtiden är totalt 4.5h så har man kan man kanske klämma in 3h sömn tänkte jag lite optimistiskt. Va trött vid boardingen men nu var jag klarvaken, gav upp mitt försök till sömn efter en timme av blundande. Har sällan problem att sova på plan men nu gick det inte, blir en tung dag imorgon...
Med en schemalagd ankomsttid 06.55 fanns det ingen andra servering med frukost på denna flight. Gick dock att beställa in nudelsoppa om man kände för det.
Nattens arbetshäst från Bangkok, lite bitter att det inte blev A380 som planerat.
Immigrationen gick fort, väldigt få personer i terminalen. Alla fick passera via en temperaturkontroll men utöver detta var det inga ytterligare åtgärder såvida man inte anlänt från Kina. Själv måste jag nu "checka-in" min hälsa vi en app varje dag till den Koreanska hälsomyndigheten, obligatoriskt för alla som vistats i Kina eller Hongkong. Detta gällde även vid transit tydligen.
Tycker ändå att det känns bra, det verkar som att myndigheterna tar smittan på allvar och det sitter även extrauppsatta handspritsstationer över staden och på bussarna. Många bär även munskydd.
Efter ungefär en timmes pendeltåg är jag nu framme vid Seoul Station, har helt missat hur backigt Seoul är.