Senaste nytt

Direktflyg sätter in flyg till/från Skellefteå

Sa lange inte SAS sjalva gor nagot (alltsa om de skulle anlita Direktflyg for att flyga at dem) sa ar det inte strejkbryteri om jag forstar ratt. SJ skall tex satta in extravagnar pga strejken.

Kan det bli strejkbryteri när inte SAS är inblandade? Direktflyg är väl inte utsatta för strejk?

Sa lange inte SAS sjalva gor nagot (alltsa om de skulle anlita Direktflyg for att flyga at dem) sa ar det inte strejkbryteri om jag forstar ratt. SJ skall tex satta in extravagnar pga strejken.

Kan det bli strejkbryteri när inte SAS är inblandade? Direktflyg är väl inte utsatta för strejk?
Som jag skriver jag är helt okunnig i arbetskonflikter, köper vad ni säger.

Nu ska det tjänas en hacka!

upload_2019-4-26_17-32-59.png

Nästan 6000 kr för att flyga med en gammal och skramlig F50 t o r till Skellefteå! Helt otroligt, vem betalar det?

Ja det var väl tilltaget, känner några i Skellefteå som reser frekvent med SAS, de tar nu bil till Umeå och sen tåg eller Flyg därifrån.
Långt från smidigt.

Gissar att de nog får rätt många passagerare.

Ja det var väl tilltaget, känner några i Skellefteå som reser frekvent med SAS, de tar nu bil till Umeå och sen tåg eller Flyg därifrån.
Långt från smidigt.

Gissar att de nog får rätt många passagerare.
Det tar väl iofs inte längre tid att ta sig till Umeå flygplats från Skellefteå än vad det tar att ta sig till Arlanda från tex södra Stockholm. Det är tätt mellan flygplatserna där uppe.

Om deras piloter är med i samma fackförbund som SAS piloterna kan de komma omfattas av strejken. Sympati strejka. Samma åtgärd som LO vidtog när elektrikerna strejkade för några år sedan. Hela byggbranschen drabbades.

Toppen