Senaste nytt

Plusgrade: Rapportera dina bud för övriga bolag i Star Alliance

Brandten

Medlem
Tråden verkar ju handla om Plusgrade, som ju var de som hanterade uppgraderingen på Ethiopian så jag chansar på att lägga upp budet här.
Handlar denna endast om SAS så kan moderator ta bort inlägget.

Sträcka: ARN-OSL (ET714)
Datum: 2017-03-27
Från kabinklass: Economy
Till kabinklass: Business
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 100 USD
Bid strength: Lägsta
Eurobonusstatus: EBG
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: 5 dagar
Gick uppgradering igenom: Ja, 48 timmar innan.

Sträcka: CPH - FRA - MIA (LH)
Datum: 18 Juli 2018
Från kabinklass: B
Till kabinklass: C
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): ca 4300 kr
Bid strength: Minimum
Eurobonusstatus: EBS
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: 1 dag
Gick uppgradering igenom: JA

Attachments

• 3858BE93-0980-41AB-B92C-1322E00398D5.jpeg
    3858BE93-0980-41AB-B92C-1322E00398D5.jpeg
    58,8 KB · Visningar: 338
Välkommen hit!
Vad är "kabinklass B"?

Tack! LH’s B class är egentligen den enda (tillsammans med Y) som ger möjlighet att uppgradera till Business kabinen. Det är en dyrare ekonomi biljett

Välkommen hit!
Vad är "kabinklass B"?

Tack! LH’s B class är egentligen den enda (tillsammans med Y) som ger möjlighet att uppgradera till Business kabinen. Det är en dyrare ekonomi biljett

B är bokningsklass alltså. Kabinklasser på LH long-haul är F (First), C (Business), E (Premium Economy), M (Economy)

Välkommen hit och kul att se att någon testar uppgradera med andra bolag än SAS. Kul att se vilka nivåer priserna blir på hos t.ex. Lufthansa.

En liten korrigering av informationen så våra medlemmar inte får fel uppfattning gällande uppgraderingar. Det stämmer mycket väl att vill en EuroBonusmedlem uppgradera med EB-POÄNG från ekonomiklass till affärsklass på Lufthansa, så måste resan vara bokat i bokningsklass B eller Y. Däremot, behöver inte en resa där resenären vill buda med PENGAR via Lufthansas "My Offer" ha en resa bokat i B eller Y. Det verkar funka hela vägen ner till den billigaste klassen K.
https://www.lufthansa.com/se/en/Bid-Upgrade

Nu vill inte jag strö någon salt här, men tittar jag på priserna mellan CPH-MIA med Lufthansa i SEK:
BFFDKW LH B Round-Trip 14592(SEK) E
den är rätt flexibel och kan bokas sent utan krav om minimum stay
PNCDKW LH P Round-Trip 18221(SEK)
är billigaste året-runt affärsklass som kräver 21 dagars förköp samt att man är borta natten mellan lör/sön

Nu har jag inte alla @filip23 förutsättningar som t.ex. om det är en corporate fare, krav från arbetsgivare/uppdragsgivare, behov av flexibilitet, eller en vistelse utan att stanna helgen. Men magkänslan säger att det var en dålig affär (med förbehåll att jag inte har alla förutsättningar)

Hej, tack!

Mycket bra info och allt stämmer mycket väl. Dock så bokade jag denna biljett i november förra året, och betalade ca 7000 kr t/r vid den tidpunkten. Att få flyga med LH’s A380 och sitta på upperdeck (där hela deras businesskabin är) är värt varenda krona, enligt mig :)

Vill bara tillägga att ett bud i lufthansas ”my offer” låg på 705 dollar minimum, för att uppgradera till businesskabinen (kommer inte ihåg exakt vilket klass det skulle ha blivit)

Välkommen hit och kul att se att någon testar uppgradera med andra bolag än SAS. Kul att se vilka nivåer priserna blir på hos t.ex. Lufthansa.

En liten korrigering av informationen så våra medlemmar inte får fel uppfattning gällande uppgraderingar. Det stämmer mycket väl att vill en EuroBonusmedlem uppgradera med EB-POÄNG från ekonomiklass till affärsklass på Lufthansa, så måste resan vara bokat i bokningsklass B eller Y. Däremot, behöver inte en resa där resenären vill buda med PENGAR via Lufthansas "My Offer" ha en resa bokat i B eller Y. Det verkar funka hela vägen ner till den billigaste klassen K.
https://www.lufthansa.com/se/en/Bid-Upgrade

Nu vill inte jag strö någon salt här, men tittar jag på priserna mellan CPH-MIA med Lufthansa i SEK:
BFFDKW LH B Round-Trip 14592(SEK) E
den är rätt flexibel och kan bokas sent utan krav om minimum stay
PNCDKW LH P Round-Trip 18221(SEK)
är billigaste året-runt affärsklass som kräver 21 dagars förköp samt att man är borta natten mellan lör/sön

Nu har jag inte alla @filip23 förutsättningar som t.ex. om det är en corporate fare, krav från arbetsgivare/uppdragsgivare, behov av flexibilitet, eller en vistelse utan att stanna helgen. Men magkänslan säger att det var en dålig affär (med förbehåll att jag inte har alla förutsättningar)

Sträcka: FRA-GOT, Lufthansa
Datum: 2018-07-22
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 95 USD
Eurobonusstatus: Ingen angiven vid bud
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: Ca en vecka
Gick uppgradering igenom: Ja, 72 timmar innan. Fick först SMS om att ett köp genomförts på kreditkortet, kort därefter ett mail.

Sträcka: GOT-FRA, Lufthansa
Datum: 2018-07-22
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 95 USD
Eurobonusstatus: ingen angiven vid bud
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: Ca en vecka
Gick uppgradering igenom: Nej, fick mail dagen innan.

Flög ner födelsedagsfirande flickvän till Frankfurt för att få loss födelsedagsankan, åka Porsche och besöka några vingårdar och allt i övrigt som hör tilll Lufthansas förstaklasservice.
Lufthansa ville ha löjligt mycket betalt för både ekonomi och business över dagen så det blev tågtricket till Stuttgart via Frankfurt för nästan halva priset. Och fick igenom uppgradering på den gemensamma hemresan så vi kunde sitta tillsammans. Ingen status inlagd på bokningen under bud-processen (men flickvännen fick sedermera den mystiska HNCO-statusen på boardingkortet)

Toppen