Senaste nytt

Hur långt tid för värvningspoäng-amex?

Atom

Medlem
Jag värvade en av mina bästa vänner till amex blue cashback och ska enligt charten på amex värvningssida få 5000 EB-poäng så snart min väns ansökan bli godkänd.

Dock har jag inte fått några poäng trots han fått kortet och aktiverat det samt gjort ett par köp.

Jag har försökt ringa amex på deras kundtjänst ett antal gånger men så fort jag ska bli kopplad till handläggare läggs det på automatiskt. Är inte så imponerad av deras kundtjänst... så jag tänkte jag testar att fråga här.

Hur lång tid kan man förvänta sig att det tar innan man får sina poäng?

För min del brukar de dyka upp på mitt Amexkonto i samband med månadskörningen/autosweep till SAS. Först körs autosweep och därefter läggs värvningspoängen till och kommer först med nästa månads körning. Men "Your Milage May Vary" och här finns åtskilliga rapporter på forumet om andra resultat. Så verkar det i varje fall fungera för mig.

Hur lång tid kan man förvänta sig att det tar innan man får sina poäng?

Jag brukar se värvningsbonus på amex.se 2-4 dagar efter godkänd ansökan. Sedan tar det 5-35 dagar innan poängen har flyttats till eurobonus kontot beroende på när i månaden man befinner sig, relativt tidpunkten för amex autosweep.

Din belöning

• Du kommer endast att erhålla din belöning om din väns kortansökan godkänns av oss i enlighet med vår vanliga process för kortansökningar.
  • På grund av sekretess kan vi inte bekräfta till någon annan än din vän om ansökan har godkänts eller nekats.
  • Erbjudandet gäller endast om din vän inte redan har, eller har haft, ett American Express-Kort under de senaste 6 månaderna.
  • Din vän måste ansöka via din inbjudan.
  • Ditt Kort måste vara anslutet till SAS EuroBonus.
  • Det kan ta upp till 10 veckor för belöningen att nå ditt Konto.
  • Du kan tjäna upp till 1 000 000 SAS EuroBonus Extrapoäng per kalenderår genom att bjuda in dina vänner.
enligt amex själva

Jo, men i praktiken så kommer poängen som @aldrighemma skrev. Inom en vecka till Amexlistningen, sedan med nästa autosweep, därefter till SAS nästkommande Måndag, sedan lite SK-IT ett par dagar och syns kring Onsdag på Eurobonuskontot.
Ja så kan det eventuellt vara, men känns som att man inte behöver kontakta kundtjänst förrän 10 veckor har gått.

Jag värvade en av mina bästa vänner till amex blue cashback och ska enligt charten på amex värvningssida få 5000 EB-poäng så snart min väns ansökan bli godkänd.

Det kan ju även ha hänt att din kompis råkat gå bort från sidan, alternativt haft två flikar öppet, och reggat sig så att det inte vart via din inbjudan.

Toppen