Jag har ett svagt minne om att EasyJet flög mellan Milano - Stockholm förut, någon gång 2008-2009. Stämmer det?Easyjet öppnat linjer till London (Luton) och Milano (Malpensa) med start i Mars 2017.
Dessa linjer kompletterar deras nuvarande linjer till Geneve o Lyon.
Tiderna är bra från Arlanda, men väldigt tidigare från destinationerna (de dagar jag kikat på iaf).
Det stämmerJag har ett svagt minne om att EasyJet flög mellan Milano - Stockholm förut, någon gång 2008-2009. Stämmer det?
Intressant, någon källa på det?Vad jag har hört har bokningsläget för Easyjet varit ganska bra från Sverige, på de andra nya linjerna.
Garanterat är det så. Danskarna/sydsvenskarna har omfamnat Ryanair från Kastrup.Kanske betyder det att svenskarna numer kan tänka sig att flyga Easyjet (bara rykten jag hört dock).
Visst är det så att Malpensa Express nu för tiden kör direkt till Milano Centrale? Förut fick man byta till tunnelbana sista biten och det var inte helt optimalt.Det stämmerFlög en gång för 14€ kommer jag ihåg.
Vad jag har hört har bokningsläget för Easyjet varit ganska bra från Sverige, på de andra nya linjerna.
Kanske betyder det att svenskarna numer kan tänka sig att flyga Easyjet (bara rykten jag hört dock).
Också läst att norditalien gjort en comeback för nordiska resenärer. Troligen beror det på problemen i Turkiet o att människor inte längre vill till Spanien varje resa...
Att också Primera Air startat en linje till Malpensa, från Maj, kanske också bevisar detta.
Jag hoppas att linjen bär sig - bra med konkurrens. Tyvärr är Malpensa avsides för mig, men denna gång var priset "för bra"
Tror inte många svenskar känner till detta, men: Flixbus erbjuder mängder av busslinjer från Malpensa.
Intressant, någon källa på det?
Garanterat är det så. Danskarna/sydsvenskarna har omfamnat Ryanair från Kastrup.
Finns de som stannar på centralen o de som "bara" går till den andra stora tåg -stationen (namnet är som bortblåst).Visst är det så att Malpensa Express nu för tiden kör direkt till Milano Centrale? Förut fick man byta till tunnelbana sista biten och det var inte helt optimalt.
För de som hoppas få igenom något på Florens/Düsseldorf-dealen kan det vars bra att känna till att (vissa) snabbtåg stannar direkt vid Malpensa och kör till Florens på runt 1,5 timmar.