Västerås till arlanda

trekker

New member
Vilket bussbolag är bäst för resa till arlanda t2 från västerås? Eller är tåget via stockholm eller hyrbil rent av bäst? Behöver vara på arlanda t2 med familjen kl12 på onsdag.

Nettbuss som är framme 12.05 eller Swebus 11.15 låter som de givna valen tar 80 respektive 85 minuter enligt tidtabellerna.

trekker skrev:Det var just den pingen jag glömde..... tack.Klicka för att utvidga...
Bus4You är bäst. Sköna läderfåtöljer i 1-2 konfiguration. Samma pris som Swebus och man slipper stoppet i Enköping.

Jonas C skrev:Bus4You är bäst. Sköna läderfåtöljer i 1-2 konfiguration. Samma pris som Swebus och man slipper stoppet i Enköping.Klicka för att utvidga...
Verkar skilja 200 kronor när man reser med barn. Är bus4you/nettbuss så mycket bättre?

trekker skrev:Om båda är pålitliga så spelar det kanske inte så stor roll. Tack för infon.Klicka för att utvidga...
Har aldrig blivit försenad till Arlanda under alla år. Enda förseningen jag råkat ut för var påväg till Västerås från Arlanda, brofel i Sigtuna som resulterade i 15 minuters försening.

Tåget skulle jag däremot inte ens rekommendera till min värsta fiende, alltid försenat och stor risk att missa flyget.

Intressant, på nätet kostar barnbiljetter ca 160 kr och samma inne hoa vl. Vl verkar dessutom lägga på 50 kronor. Vi hittade däremot en biljettmaskin som var uppdaterad med att barn 0 till 6 år reser gratis. Biljetterna köpta och klara för 400 för hela familjen istället för över 700.

Back