Senaste nytt

Djibouti Palace Kempinski

Om vi för ögonblicket bortser från frågan om reklam eller inte så är ett annat problem att den så tydligt är översatt till svenska av någon som inte är van vid att skriva den här typen av text. Det ger ett oseriöst intryck, och bidrar säkerligen till att det framstår som rätt billig reklam. Om det är svårt eller dyrt med bra översättare ser jag inget problem med att engelskspråkiga skribenter publicerar sig på engelska även på businessclass.se, tror nog sidans målgrupp kan ta till sig engelsk text utan problem.
 
De som ikke har tillit til våre publiseringer, til tross for våre innstendige presiseringer om hvordan vi driver og skal drive vår virksomhet, er velkomne til å bruke sin tid andre steder.

Inser du vad det är du säger? Med ditt resonemang kommer en förkrossande majoritet av medlemmarna här vara borta, och då finns det ingen grund för forumet längre. Det är trots det som håller upp BC...

På ditt sätt att svara låter det som att du är helt oförmögen att både ta till dig och möta kritik.
 
Bästa medlemmar!

Stort tack för ert engagemang. Tyvärr är det en del som blir "lost in translation" ibland mellan norska och svenska. "Two great nations divided by a common language".

Jag vill bara framföra att vi som är engagerade bakom kulisserna i olika roller kommer tillsammans med Jason inom kort presentera en korrekt bild av nästa generation av Businessclass. Utmaningen på kort sikt är en akut tidsbrist eftersom vi alla har annan huvudsysselsättning. Men, det sker ett antal spännande diskussioner i bakkant som vi hoppas inom kort kunna presentera.

Jag vill påminna alla att Businessclass.se är mer än bara forumet. Ungefär 90% av de unika besökare på Businessclass.se är inte engagerade som ni är i forumet. Många av dessa söker inspiration och vill kanske inte grotta ner sig i optimala rutter för EuroBonus, eller vilket kreditkort man skall ha. Den här typ av "content" är inriktat mot den läsaren.

Utmaningen när en sajt som Businessclass växer är att spridningen mellan intressen och kompetens ökar. Så diskussionerna framöver handlar om hur Businessclass båda kan engagera alla som älskar poäng och dyl (läs forumet), men också de som söker inspiration eller aspirerar till nytänk inom resor (läs "Content"). Utöver vi som modererar, finns det några nyckelpersoner till som är engagerade i frågan.

Jag vill be er som fantastiska medlemmar om två tjänster:
1. Ha lite tålamod. Saker kommer att förändras. Vissa saker kommer några tycka om, andra inte. Men det går nog inte över tid att göra alla 100% nöjda när Businessclass växer.
2. Kom ihåg att det inte finns någon gratis lunch. Någon måste betala. Vi är superengagerade i ett forum, men det är inte gratis att driva en sajt som Businessclass. Det krävs inte en magistergrad i företagsekonomi att förstå detta. Så olika intäktsströmmar måste skapas för att VI som är medlemmar har en plats att mötas online om ett ämne vi tycker om. Själva artikeln i sig själv är nog inte intäktsbringande, men den passar mer för de som söker inspiration och inte rävarna på forumet.

Ge oss lite tid, ha lite tålamod.

MVH,
Hans/Senator i rollen som moderator
 
Om vi bortser för frågan om reklam eller inte så är jag ändå väldigt förvånad över att det här anses vara en relevant artikel. Djiboutis flygplats är ungefär lika stor som Karlskrona-Ronneby mätt i passagerare så det är inte direkt den primära destinationen för sitens målgrupp. Lägg därtill amerikanska UD:s syn på landet så undrar jag lite om det inte vore bättre att publicera redaktionella recensioner av hotell i Paris, Miami eller Kapstaden istället?

U.S. citizens in Djibouti should remain vigilant about their personal security, particularly in public places such as shopping areas, hotels, clubs, bars, restaurants, transportation hubs, and places of worship. In addition, they should remain alert while in the presence of large public gatherings. Adopt the following safe travel practices: avoid crowded venues; visit only legitimate businesses and tourist areas, preferably during daylight hours; lock all doors and windows; carry minimal cash and credit cards; do not wear flashy jewelry; memorize emergency phone numbers; do not resist or antagonize armed criminals; and always be aware of your surroundings.
Djibouti Travel Warning

För övrigt publicerades samma recension här i februari 2014:
Room Report: Djibouti Palace Kempinski Hotel - National Hotels | Examiner.com

Och här i maj 2014:
Hotel check: Djibouti Palace Kempinski - Business Traveller
 
Last edited:
OT!
Sedan en tid finns det en växande misstro bland medlemmarna på siten gentemot det som håller på att hända. Jag är en hängiven anhängare av devisen att utvecklas man inte så avvecklas man så småningom. Det är nog ingen som inte är beredd på att bc kommer att förändras över tiden. MEN ingen av oss vill känna sig lurad eller förd bakom ljuset. Tidigare händelser har nog bidragit till att några av oss är väldigt känsliga för artiklar som inte följer klassisk bc-känsla. Förtroendet är i visst avseende förbrukat eller iaf naggat i kanten.

Det finns ju redan en nyhetskategori, likaså finns det för recensioner och artiklar. Varför inte bara skapa en tagg för inspiration och en för reklam? Enkelt och transparent!
 
Sättet artikeln är skriven på känns inte opartiskt - alldeles för många målande ord som beskriver ordinära företeelser (typ vatten på rummet?!?!?). Om författaren är van att skriva för skvallerblaskor/resemagasin, eller reklamartiklar är det möjligt att det blir så av bara farten...

Speciellt om artikeln är skriven för att säljas till flera olika forum kan det minst sagt bli väldigt fel...
De som ikke har tillit til våre publiseringer, til tross for våre innstendige presiseringer om hvordan vi driver og skal drive vår virksomhet, er velkomne til å bruke sin tid andre steder. Slik jeg ser det, er dette snakket, slik det er fremstilt, bare ødeleggende for BC

Detta är inte ett konstruktivt sätt att bemöta några av de viktigaste användarna på forumet - som helt gratis skriver informativa inlägg och hjälper medlemmar.
 
Hei, synes dette er trist lesning. Dette er en seriøs recension fra en akkreditert reisejournalist som tidligere jobbet for Conde Nast og som reiser ca 400.000 miles i året. Jeg forstår ikke hvorfor enkelte skal ha dette til å være kjøpt reklame. Om det forekommer slikt, skal vi selvsagt merke det.

De som ikke har tillit til våre publiseringer, til tross for våre innstendige presiseringer om hvordan vi driver og skal drive vår virksomhet, er velkomne til å bruke sin tid andre steder. Slik jeg ser det, er dette snakket, slik det er fremstilt, bare ødeleggende for BC.

Jeg tar kanskje sterke ord i min munn, men vi kan ikke holde på slik på hver seriøst innkjøpte artikkel / review. Når det er sagt, vil jeg bare presisere nok en gang: dette er ikke reklame...

BusinessClass hälsar Ramsey Qubein välkommen - BusinessClass.se

Att inte märka reklam med just reklam är väl olagligt?
 
Toppen