flybob
Medlem
Bokade i lördags förmiddag en biljett Landvetter-Dallas ToR, med mellanlandning London. Avgång skulle varit idag, 6/4 kl. 11.15 (dvs nu).
Biljetten bokades på aa.com och stod som "Ticket Pending on 04/06/14" under hela gårdagen samt morgonen idag.
Ringde till American igår för att se om det var något problem och agenten tog mina uppgifter igen.
Jag blev ombedd att ringa tillbaka efter 5-6 timmar om biljetten fortfarande inte var utställd.
6 timmar passerade och jag ringde igen.
Agenten tog återigen mina uppgifter och sa att jag skulle höra av mig om det inte hade processats efter 5 timmar. Jag protesterade och sa att det var vad jag blivit tillsagd förra gången och att jag ville veta vad problemet var.
Fick ingen vidare förklaring mer än att biljetten inte var färdig. Idag på morgonen så biljetten fortfarande inte utställd, så jag ringer återigen. Får till svar att jag skall ta det med BA på flygplatsen så ordnar det saken.
Imorse åkte jag därför extra tidigt till GOT för att få detta ordnat med BA, men får till svar att de inte kan hjälpa mig då det är bokat hos AA.
Får återigen ringa till AA som hänvisar tillbaka till BA. Jag förklarar att de inte kan hjälpa mig. Blir vidarekopplad till en annan agent som säger att min biljett kommer att vara klar inom två timmar. Jag förklarar för henne att min flight går om 50 minuter och att det inte hjälper mig så mycket.
Hon ger mig alternativet att antingen boka om mig till en senare flight med övernattning på LHR eller att helt enkelt avboka. Låter henne boka om mig och frågar om de står för hotell samt merkostnader, men det gör de absolut inte.
Vid det laget är jag så irriterad och frustrerad att jag måste tacka och lägga på.
Tar några djupa andetag och ringer AA igen. Denna gång frågar jag om mina rättigheter, om det är riktigt att jag skall stå för merkostnaderna samt det faktum att jag nu kommer att anlända 18h senare än planerat. Det måste jag dessvärre göra, då systemet är utom deras kontroll (?!?!). Agenten ber mig att vänta och ringer någon för att kontrollera vad som hänt. Det visar sig då att varje gång jag ringt (vilket jag blev ombedd att göra!) så har min bokning hamnat längst bak i deras biljetteringskö (vad i helvete?) och det är således mitt fel att jag inte kommer iväg.
Jag frågar hur jag skulle kunna veta att deras system fungerade så och berättar att jag ringt på deras inrådan.
Får till svar att jag givetvis inte kan ha insyn i deras interna processer och att jag skall ringa tillbaka om 5-6 timmar om biljetten fortfarande inte är utställd (igen!).
Vid det här laget kan jag inte hålla mig för skratt och frågar vad hon tror kommer att hända med min biljett om jag ringer efter 5-6 timmar igen. Hon säger att det är enda alternativet och om biljetten inte är utställd tills avgång ikväll, så får jag själv ta mig till London och sedan uppsöka AA på LHR.
Texten är mest för att skriva av mig. Har jag några rättigheter, eller är det bara att boka om hotell, hyrbil samt boka hotell i London och se glad ut?
Biljetten bokades på aa.com och stod som "Ticket Pending on 04/06/14" under hela gårdagen samt morgonen idag.
Ringde till American igår för att se om det var något problem och agenten tog mina uppgifter igen.
Jag blev ombedd att ringa tillbaka efter 5-6 timmar om biljetten fortfarande inte var utställd.
6 timmar passerade och jag ringde igen.
Agenten tog återigen mina uppgifter och sa att jag skulle höra av mig om det inte hade processats efter 5 timmar. Jag protesterade och sa att det var vad jag blivit tillsagd förra gången och att jag ville veta vad problemet var.
Fick ingen vidare förklaring mer än att biljetten inte var färdig. Idag på morgonen så biljetten fortfarande inte utställd, så jag ringer återigen. Får till svar att jag skall ta det med BA på flygplatsen så ordnar det saken.
Imorse åkte jag därför extra tidigt till GOT för att få detta ordnat med BA, men får till svar att de inte kan hjälpa mig då det är bokat hos AA.
Får återigen ringa till AA som hänvisar tillbaka till BA. Jag förklarar att de inte kan hjälpa mig. Blir vidarekopplad till en annan agent som säger att min biljett kommer att vara klar inom två timmar. Jag förklarar för henne att min flight går om 50 minuter och att det inte hjälper mig så mycket.
Hon ger mig alternativet att antingen boka om mig till en senare flight med övernattning på LHR eller att helt enkelt avboka. Låter henne boka om mig och frågar om de står för hotell samt merkostnader, men det gör de absolut inte.
Vid det laget är jag så irriterad och frustrerad att jag måste tacka och lägga på.
Tar några djupa andetag och ringer AA igen. Denna gång frågar jag om mina rättigheter, om det är riktigt att jag skall stå för merkostnaderna samt det faktum att jag nu kommer att anlända 18h senare än planerat. Det måste jag dessvärre göra, då systemet är utom deras kontroll (?!?!). Agenten ber mig att vänta och ringer någon för att kontrollera vad som hänt. Det visar sig då att varje gång jag ringt (vilket jag blev ombedd att göra!) så har min bokning hamnat längst bak i deras biljetteringskö (vad i helvete?) och det är således mitt fel att jag inte kommer iväg.
Jag frågar hur jag skulle kunna veta att deras system fungerade så och berättar att jag ringt på deras inrådan.
Får till svar att jag givetvis inte kan ha insyn i deras interna processer och att jag skall ringa tillbaka om 5-6 timmar om biljetten fortfarande inte är utställd (igen!).
Vid det här laget kan jag inte hålla mig för skratt och frågar vad hon tror kommer att hända med min biljett om jag ringer efter 5-6 timmar igen. Hon säger att det är enda alternativet och om biljetten inte är utställd tills avgång ikväll, så får jag själv ta mig till London och sedan uppsöka AA på LHR.
Texten är mest för att skriva av mig. Har jag några rättigheter, eller är det bara att boka om hotell, hyrbil samt boka hotell i London och se glad ut?