Senaste nytt

SAS Eurobonus Milage Run (Segment) tråd

OliT

Medlem
Jag skulle behöva få ihop en till tur- och returflygning innan Bonus challenge-kampanjen slutar den sista juni. Från Luleå är ju valen ganska få, men jag kan vara i Stockholm onsdag den 26 juni och göra en snabb tur- och retur då. Några förslag på vad som blir billigast/ger flest poäng?

Edit: Om ARN-MMX går att tvinga igenom med 25 minuters anslutningstid så känns det som en bra variant. 1 000 bagis och en snabb tripp. Eller?
 
Last edited:

mry

Medlem
Om ARN-MMX går att tvinga igenom med 25 minuters anslutningstid så känns det som en bra variant. 1 000 bagis och en snabb tripp. Eller?

Då det är samma flygplan och du bara behöver gå av planet och sen gå på igen precis när du kommit av vid gaten så är det nog inte några stora problem även om du måste boka två enkla biljetter...

Edit: grattis till inlägg 100, men än har du inte sett mig här uppe i Luleå ju....
 

OliT

Medlem
Nix, det måste vara en bokad t/r-resa för att få den giltig i Bonus Challenge.

Precis, det är det som gör det hela lurigt. Annars får jag väl sitta en stund i Malmö, helt enkelt.

[MENTION][/USER]
Då det är samma flygplan och du bara behöver gå av planet och sen gå på igen precis när du kommit av vid gaten så är det nog inte några stora problem även om du måste boka två enkla biljetter...

Edit: grattis till inlägg 100, men än har du inte sett mig här uppe i Luleå ju....

Tack! Och man kan tycka att vi ju borde ses. Men hur känner vi i så fall igen varandra? Jag har inte fått tag på någon BC-tagg.
 

niksal

Medlem
Jag sitter lite och funderar på att gæra en segment och/eller mileage-run med SAS i slutet av juli eller början av augusti. Ex-HEL och inom Europa, 1-2 nätter borta. Jag har SAS vouchers för 650€ så jag kunde tänka mig en Plus-resa, även om jag borde slänga in lite extra pengar.

Tidigare har det gått att boka t.ex. HEL-ARN-CPH-LHR-CPH-ARN-HEL på SAS hemsida, men nu får jag inga sådana förslag. Inte ens ITA ger mig förslag. Kanske jag bara söker fel destination? Kan någon hjälpa mig? 6 segment skulle ge en bra start på det nya intjäningsåret.
 

mry

Medlem
Jag skulle föreslå HEL-ARN-(OSL/CPH)-DUB-CPH-ARN-HEL för det borde att gå att flyga samma dag. Dock verkar det inte gå att få ett vettigt pris på detta längre med sas om man inte kör två t/r biljetter...
 

niksal

Medlem
Jag såg attraktiva priser till KEF i Plus, men fick inte bokat någon retur till HEL. Frågade på chatten, och svaret var att man måste övernatta i OSL och därför kan man inte boka returen. "I recommend you contact Finnair."

Det intressanta är att SAS ändå har i sin tidtabell KEF-OSL-CPH-HEL utan övernattning men tydligen vill/kan de inte sälja sådana biljetter! Ja, om SAS dirigerar mig till Finnair så får jag väl flytta mig dit då och slopa EBG. Har redan AY Silver och då jag reser mest ensam med Finnair så får jag allt jag behöver (lounge + fast track).
 
Jag såg attraktiva priser till KEF i Plus, men fick inte bokat någon retur till HEL. Frågade på chatten, och svaret var att man måste övernatta i OSL och därför kan man inte boka returen. "I recommend you contact Finnair."

Det intressanta är att SAS ändå har i sin tidtabell KEF-OSL-CPH-HEL utan övernattning men tydligen vill/kan de inte sälja sådana biljetter! Ja, om SAS dirigerar mig till Finnair så får jag väl flytta mig dit då och slopa EBG. Har redan AY Silver och då jag reser mest ensam med Finnair så får jag allt jag behöver (lounge + fast track).

Något så simpelt som övernattning eller 8-12 timmars väntetid i övrigt har väl aldrig hindrat ett bokningssystem tidigare? :)
 
Toppen