Besviken på BA i Business class på Boston-London

  • Thread starter Thread starter Stefan62
  • Start date Start date
S

Stefan62

Guest
Just nu i BA-loungen på Logan Airport i Boston och har fått veta att det inte är någon dinner-service på flighten till London...men jag vill ju inte ha något på buffén i loungen...det blir stressigt och är denna lördagskväll är inte buffén särskild fräsch...



Jag kan nog tycka att BA skulle upplysa om det vid biljett-bokningen...
 
Stefan62 skrev:Just nu i BA-loungen på Logan Airport i Boston och har fått veta att det inte är någon dinner-service på flighten till London...men jag vill ju inte ha något på buffén i loungen...det blir stressigt och är denna lördagskväll är inte buffén särskild fräsch...Jag kan nog tycka att BA skulle upplysa om det vid biljett-bokningen...Klicka för att utvidga...


Om du köpte resan online så står det under köpet att det är sleeper service
 
I C borde de väl alltid kunna fixa en middag på long haul, det gör Swiss...

Har ändå inte Swiss bästa intrakontinental Business? Tycker alltid den är utmärkt och ska iväg på några igen om några veckor.

/Per
 
Hade också varit något besviken om mina förväntningar inte uppfyllts. Men...



BA har inte haft full middag på kvälls flighter i Club från East Coast US sedan många år tillbaka, utan man har pre-flight supper i loungen för att minimera störningsmoment ombord på dessa korta flighter. Majoriteten på dessa flighter vill sova då dom flesta antingen åker direkt till kontoret, eller käkar frukost och får kostymen pressad medan duschen går varm i Arrivals Loungen.



Som JensE skriver; det står tydligt när man bokar kvällsflighter från East Coast att dom är s.k. sleeper service. Personligen tycker jag det är ett strålande koncept. Käka en ok middag i loungen, ett glass rött eller två, byta till t-hirt och mjukis/pyjamas byxor efter boarding. Säg till crew att väck mig inte, vill sova så länge som möjligt. Brukar bli väckt 30 minuter för landning. 5 timmar sömn.
 
Den korta restiden mellan USAs östkust och London är faktiskt en anledning varför jag inte tycker det är värt att betala extra för C på just de sträckorna. Sleeper Service är kanske bra men förutsätter att man hinner förbi loungen och har tillräckligt med tid att äta i lugn och ro. Har man inte det så känner man sig lätt irriterad.



Blev uppgraderad vid gate till C hem från EWR en gång innan jag förstod att de inte har riktig mat på de planen. Vart snopen och lite besviken.
 
Jag skrev ut allt jag kunde i samband med bokningen online på BA:s hemsida och där står inget att läsa om att det skulle vara "sleeper-service" och inte heller att "Club Kitchen" skulle ha ett mindre omfång.



Klart besviken då jag inte hann förbi någon lounge - utan istället hade planerat för en middag ombord.
 
Det står klart och tydligt på alla flighter som har "sleeper-service". Jag tror även jag försökte förtydliga detta i din andra tråd. Även många av flygen till LHR från Mellanöstern kör "sleeper-service".
 
Stefan62 skrev:Jag skrev ut allt jag kunde i samband med bokningen online på BA:s hemsida och där står inget att läsa om att det skulle vara "sleeper-service" och inte heller att "Club Kitchen" skulle ha ett mindre omfång.Klart besviken då jag inte hann förbi någon lounge - utan istället hade planerat för en middag ombord.Klicka för att utvidga...



Jag gjorde en testbokning för att kolla att det inte tagit bort den informationen, och det har de inte



https://www.businessclass.com/forum/attachments/sleeper-jpg.15260/


klickar man på länken ovan kommer man till den här sidan

https://www.britishairways.com/travel/cwsleepservice/execclub/_gf/en_gb






Och om det inte skulle varit tydligt nog skrev ju EricT detta när du frågade om baggage


EricT skrev:Om det är känslan av BA Club med service mm så tycker jag man ska åka club på utresan om man väljer en väg.Hoppas du har ett tidigt flyg från BOS... de sena kör "sleeper service" och då är det mat i Loungen och sedan god natt som gällerBättre att välja Club på utresan tycker jag då de nästan alltid lastar bättre mat i London än av de amerikanska catering-bolagen. Är ofta missnöjd med dem matmässigt från USA. (även i F är det sämre)Kom just från MIA med BA208 och samma sak där.Klicka för att utvidga...


http://www.businessclass.se/british...08-varfoer-checka-hela-vaegen.html#post129209
 
Man kan ju dock tycka att BA kan göra informationen lite tydligare - alla vet kanske inte vad Sleeper Service är och de kanske inte heller förstår att det är viktigt att läsa om det... Man skulle kunna skriva att serveringen ombord är begränsad på bokningssidan tex, inte bara att den finns tillgänglig i loungen vilket kan tolkas som att den *även* finns i loungen.
 
Jag förstår till fullo om någon är besviken och det är mycket tråkigt....Men jag försökte flagga för det.



Jag hoppas inga andra här ska råka ut för samma överraskning framöver....
 
Med risk för att jag retar upp lite känslor här... som jag skrev tidigare så är det klart att man blir besviken när förväntningar inte infrias. Men det kan vara läge att acceptera att man faktiskt lite har sig själv att skylla också. Informationen fanns där, klart och tydligt. Always read the small-print. Lära sig av sitt misstag, gå vidare och inse att vi trots allt har det väldigt bra jämfört med 95% av övriga medborgare på planeten.
 
Jag håller med att på bokningen via BA.com framgår detta väldigt bra. Frågan är; vad händer om man bokar detta som code share via t.ex.American Airlines?




Sedan måste jag erkänna att jag själv blev lite förvirrad i går när jag åkte med BA184 från EWR klockan 18:25. Jag blev informerat av personalen i loungen att middagen öppnade 16:30, och välkomnades dit på en matbit. Dock är jo BA184 (EWR) och BA112 (JFK 18:45) flighter som jag använder som "alltid" har haft mat tillgängligt i loungen, men inte är "Sleeper Service". Skillnaden är jo markant i hur resan blir ombord med ljudnivå och trafik ombord. Men i mitt fall, är det jag som inte hade koll då jag antog att "alla" kvällsflighter från NYC var "Sleeper Service" och inte hade kollat detta innan. Så nu vet jag... Fördelen med BA184 och BA112 är att man hinner med BA776 och därmed är i Stockholm till lunch, så det blir nog mina val i framtiden också. EWR var ett bra val med BA; inte lika flashigt som JFK, men uppfräschade loungen mycket trevlig!




Sedan blir argumentet att "det inte fanns något man gillade bland maten i loungen" lite konstigt. Vad skulle hända om inte något av det som stod på menyn ombord inte gillades? Är inte det samma sak? Newark hade ett mycket bra urval igår kväll tycker jag.
 
agehall skrev:Man kan ju dock tycka att BA kan göra informationen lite tydligare - alla vet kanske inte vad Sleeper Service är och de kanske inte heller förstår att det är viktigt att läsa om det... Man skulle kunna skriva att serveringen ombord är begränsad på bokningssidan tex, inte bara att den finns tillgänglig i loungen vilket kan tolkas som att den *även* finns i loungen.Klicka för att utvidga...


Ja, det var nog så det var...jag läste och tolkade det som att för den som vill sova under flygningen så finns möjligheten till servering i loungen. I detta fall var även utbudet i "Club Kitchen" begränsat, vilket också ombord-personalen påpekade.



Jag minns att SAS för många år sedan hade något liknande "Sleeper Service", men att man fick en voucher till någon bättre flygplats-restaurang. MEN det var även full/normal servering ombord.



Även om det är "sleeper-service" så betyder det inte att jag är på flygplatsen 2-4 timmar innan avgång.
 
Sleeper Service måste väl rimligen innebära att C-kabinen släcks ned tämligen omgående för att passagerarna ska kunna sova. Att då ha crew som springer runt och serverar mat till de som valt att inte äta i loungen förefaller ju befängt imo. Det går liksom inte ihop.
 
Jag tycker hela principen med "Sleeper Service" är briljant på korta nattflighter som t.ex. från USAs Östkust till London. Håller med Agö till hundra att detta bör vara binärt;full service eller ingen service ombord så man kan sova.



Jag fattar inte varför inte flera gör som BA...
 
Senator skrev:Jag tycker hela principen med "Sleeper Service" är briljant på korta nattflighter som t.ex. från USAs Östkust till London. Håller medAgötill hundra att detta bör vara binärt;full service eller ingen service ombord så man kan sova.Jag fattar inte varför inte flera gör som BA...Klicka för att utvidga...


Tänkte på det när jag flög med SAS till Bangkok i C för en månad sedan. Serveringen var avslutad och kabinen släcktes kl. 01.30-02.00. Inte särskilt behagligt men så länge passagerare och crew springer runt i kabinen och den inte är nedsläckt har i vart fall jag svårt att sova.



Just sleeper service kan få mig att välja BA senare i höst. Jag tycker att det är ett utmärkt komplement till övriga flighter med full service.
 
Senator skrev:Jag fattar inte varför inte flera gör som BA...Klicka för att utvidga...
Ja, det kan man undra.




När jag flög nattflyg mellan Bangkok och Seoul med Asiana, var planerad flygtiden var ca 5 timmar 30 minuter gate to gate.


Avgångstiden från Bangkok var 01:15 och de serverade en full middag runt kl. 2 i Bangkok tid, dvs kl. 4 i Seoul tid.


Sedan de väckte passagerarna ca 1,5 timmar före landning för frukost. Hur tänkte de?
 
Agö skrev:Tänkte på det när jag flög med SAS till Bangkok i C för en månad sedan. Serveringen var avslutad och kabinen släcktes kl. 01.30-02.00. Inte särskilt behagligt men så länge passagerare och crew springer runt i kabinen och den inte är nedsläckt har i vart fall jag svårt att sova.Just sleeper service kan få mig att välja BA senare i höst. Jag tycker att det är ett utmärkt komplement till övriga flighter med full service.Klicka för att utvidga...


på en flight med restid 10t+ tycker jag det är lite annorlunda...I snitt har mina flighter från JFK/EWR till LHR varit under 6t, och skall man köra middag och frukost blir det inte lång tid. Jag tycker detta passar perfekt på flighter från USAs Östkust som sagt som landar nästa morgon.
 
Back
Top