Senaste nytt

SAS Amex Classic ej reseförsäkring?

om man ställer AMEX Premium mot dom vanliga bankerna SEB/Nordeas debit kort vilken har den bättre reseförsäkringen?
Det finns trådar som jämför försäkringar, men såvitt jag vet har inte någon här tittat närmare på kort som inte har just något med resor eller loyalitetsprogram att göra.

Men generellt får man tänka att försäkringens premie ska betalas av en delmängd av kortets avgift. Så man kan nog gissa lite på hur bra försäkring man får för någon bråkdel av 295kr/år kontra en för någon bråkdel av 1620kr/år.

Det finns trådar som jämför försäkringar, men såvitt jag vet har inte någon här tittat närmare på kort som inte har just något med resor eller loyalitetsprogram att göra.

Men generellt får man tänka att försäkringens premie ska betalas av en delmängd av kortets avgift. Så man kan nog gissa lite på hur bra försäkring man får för någon bråkdel av 295kr/år kontra en för någon bråkdel av 1620kr/år.
Sant om avgfiten är mer borde man ju få mer värde. 295k kollade du på Kreditkortet eller Debit kortet?

Konsumenternas har viss jämförelse av försäkringar. Själv har jag Folksam hemförsäkring med tillägget resklar, men vi reser privat 10+ gånger per år. Tillägget gör att jag inte behöver tänka på vilket kort jag använder strikt, men kan köra på kortet som ger bäst utväxling för resan (t.ex. sas mastercard när den bokas vid poängkampanj, och strawberry kortet för nordiska resor boende på strawberry hotell)

Toppen