Senaste nytt

Vilken ”byrå/agent” ska jag använda?

Lokföraren

Medlem
Normalt bokar jag via hemsidor själv när jag flyger 1-3 ggr per år. Men funderar på att använda någon tjänst istället.

Har självklart Eurobonus, och det skulle vara trevligt att få hjälp med att göra resan lite roligare.

Vi funderar på att resa till Singapore i slutet av februari 2025. Men även om man kanske ska flyga business till ex Shanghai och vara där ett gäng dagar innan. Eller kanske Bangkok.

Vi kryssar oftast på våra resmål, så om någon agent har även detta med är det ett plus.

Hur går era tankar och är det exampelvis värt att betala premium funktioner? Två vuxna med begränsad budget (en student) är ute och åker.
 

henke12

Medlem
Förstår inte riktigt vad du är ute efter!

En concierge som kan hjäpa dig med allt?
Eller en resebyrå för att boka flyg + hotell + båt?
Eller en resebyrå för att boka endast flyg?

Jag har nyttjat Jordenresor några gånger för att boka komplexa flygresor (ej någon annan tjänst) och de har varit kanon!
 

lillemannen

Medlem
Normalt bokar jag via hemsidor själv när jag flyger 1-3 ggr per år. Men funderar på att använda någon tjänst istället.

Har självklart Eurobonus, och det skulle vara trevligt att få hjälp med att göra resan lite roligare.

Vi funderar på att resa till Singapore i slutet av februari 2025. Men även om man kanske ska flyga business till ex Shanghai och vara där ett gäng dagar innan. Eller kanske Bangkok.

Vi kryssar oftast på våra resmål, så om någon agent har även detta med är det ett plus.

Hur går era tankar och är det exampelvis värt att betala premium funktioner? Två vuxna med begränsad budget (en student) är ute och åker.
Titta på post #67, kanske kan dom hjälpa dig?! :)
 

Jonas C

Medlem
Bokar du via en agent så får man ofta räkna med att betala ett lite högre pris men med servicen därefter. Om du ständigt kollar priser själv och jämför så slutar det ofta med att man ödslar varandras tid. Med det sagt så kan det vara väldigt värdefullt vid komplexa resor t.ex Lufthansas jordenrunt fare från Paris/Amsterdam/Italien. Fares som man inte alltid kan boka online eller prissätta hos en OTA trots att de dyker upp på ITA Matrix.

I vissa fall kan agenter lösa lägre priser än de som finns publicerade online eller med bättre villkor för av/ombokning.
 
Toppen