Senaste nytt

Vad får man inte missa i Berlin?

Rickard_O

Medlem
Fan nu är man extra saltig att ens tyska är så gott som obefintlig. Detdär är ju hur häftigt som helst!
Jag kollade inte runt tillräckligt mycket, men deras sida var ju på engelska (förutom bokningsdialogen).
Det tolkar jag som att dom kanske pratar lite engelska ändå, var på en lite liknande båtresa i Paris på/i Saint-Martin där man åkte genom hela gamla kanalen under det dom byggt ovanpå.
Då blandade dom Franska och Engelska, man kan ju hoppas dom gör så här också! Annars är det ju bara coolt, hade nog åkt den ändå!
 

rsimon

Medlem
Minns ingen engelska från när jag åkte, möjligen säkerhetsinstruktionerna i början. Sen gick det i en rasande fart auf Deutsch.

Turen går på fredagkvällar. En tidig tur och en sen. Som ni såg på bilderna krävs hjälm. En information gavs att ”även om det är mycket ovanligt så har det ändå hänt att väntande resenärer på de stationer vi passerar blivit så glada av vår uppenbarelse att de försökt langa över en burk öl till oss”.

Vi fick ingen öl på vår tur men det var nästan obetalbart att se hur övriga resenärer på stationerna reagerade på godsvagnarna lastade med folk som drog in och förbi. Man måste vinka! (Nu vet jag hur kungen känner sig i kortege.)
 
Toppen