Senaste nytt

Vägen till Kina

Glenn E

Medlem
Jag vet ju inte hur det är i en svensk fängelse cell . Men jag kan tänka mig att det är ungefär som jag har det fast lite mindre. Jag kollade på Holiday Inn webbplats och mitt rum ska vara 33 kvadratmeter.
Jag tänkte mycket på vad jag skulle ta med mig för att göra karantän tiden uthärdlig men glömde en del annat som mina bankkort i Kina och plastkortet för arbetstillståndet för det blev stressigt på avresedagen för att få den gröna koden måste jag skriva ut ett papper. Detta hade jag missat och min skrivare hemma hade torrt bläck.
Nu går det att få nytt arbetstillståndskort på en vecka och bankkorten får man ju nya på banken så det löser sig.
 

mha321

Medlem
Jag vet ju inte hur det är i en svensk fängelse cell . Men jag kan tänka mig att det är ungefär som jag har det fast lite mindre. Jag kollade på Holiday Inn webbplats och mitt rum ska vara 33 kvadratmeter.

Ni blev jag tvungen att Googla, och en svensk fängelsecell är ca 10 kvadratmeter. Så där vinner du. Å andra sidan får fångarna i Sverige gå ut utomhus minst 1 timme per dag...
 

Glenn E

Medlem
10 dagar nu. 11 dagar kvar…
Nu har jag kommit igång lite bättre med jobbet och jag går mina typ 13000 steg om dagen.
Wi-Fi på hotellet är riktigt dåligt. Så efter Googling hittade jag att man kan installera ITunes och då kan kan använda min IPhone 4g nät genom att koppla in laddkabeln i min PC. Det fungerar bra. Jag tror att Citrix som jag använder mot jobbet inte kräver så mycket data.
Idag blev det PCR test igen.
Så det har varit PCR test vid dag 3,5,7 och 10 här på hotellet.
Annars är det mycket rutin här med samma schema varje dag. Snart ringer de nog för att fråga om aktuell kroppstemperatur.
F330127A-8596-4F10-A9F3-E1A55BF3D00A.jpeg
 

Glenn E

Medlem
13 dagar nu. 8 dagar kvar…
Nu är det en dryg vecka kvar.
Inget PCR test sedan dag 10 så det verkar bli mer sällan nu.
Dagarna är mer eller minde likadana varje dag.
Jag går fram och tillbaka mellan dörren och fönstret 2-3 timmar per dag.
Jag kan jobba på dagarna. Det fungerar ganska bra men nätverket kopplar ur sig ibland.
Air China sa att de skulle ringa för att ordna min bokning till Shanghai fast det har de inte gjort ännu och jag vet inte vilken tid de släpper ut mig den 25 september.
De flyger nästan en gång i timmen till Shanghai så i värsta fall åker jag till flygplatsen som ligger 15 km bilväg bort och bara bokar nästa flyg.
Det är fint väder idag.
Min utsikt nedan:)
B7670964-8427-4BF8-8FB4-CEB7D2ACD4D5.jpeg
 
Toppen