Senaste nytt

Uppdaterad information från SAS om bonusresor, voucher, status mm...

skoeld

Medlem
Får man drömma om att det här även gäller bokningar med andra Star Alliance bolag?:rolleyes:

Jag frågade och fick följande svar:

Hej skoeld

Tack för ditt mail.

Det gäller även för flygningar med Star Alliance som man skulle ha tjänat poäng för.

Vi koncentrerar oss just nu på medlemmar som har en kvalificeringsperiod som tar slut den 30 april.

Har man en kvalificeringsperiod som tar slut efter det så får man återkomma i slutet av den om man inte uppnår guldnivån igen på egen hand.

Vi behöver då få in eurobonusnummer och bokningsreferens för resan så kan vi kolla upp vad vi kan göra för medlemmen.
 

Skogi

Medlem
Jag fick detta till svars från guldsupporten imorse.

"Hej Skogi,

Tack för att du skriver till oss.

Vi fokuserar just nu på resor och medlemmar med period som slutar i april och det kan därför dröja fram tills april innan du får status poäng för dessa resor.

Välkommen åter."

Det märkliga är att jag har sista period 30/4 och att resorna skulle göras i April. Vilket jag skrev till supporten. Vad säger han egentligen? Känns som om han har missuppfattat mig gravt.
 

Gizmokvack

Medlem
Min period slutar också sista april... Hade en resa till Kina inbokat som skulle lyfta mig från member till silver... Får se om jag orkar ringa och störa dem..
 

Doctor-X

Medlem
Jag frågade och fick följande svar:
Hej skoeld

Tack för ditt mail.

Det gäller även för flygningar med Star Alliance som man skulle ha tjänat poäng för.

Vi koncentrerar oss just nu på medlemmar som har en kvalificeringsperiod som tar slut den 30 april.

Har man en kvalificeringsperiod som tar slut efter det så får man återkomma i slutet av den om man inte uppnår guldnivån igen på egen hand.

Vi behöver då få in eurobonusnummer och bokningsreferens för resan så kan vi kolla upp vad vi kan göra för medlemmen.

Låter nästan för bra för att vara sant att bokningar med andra *A-bolag ska generera EB-poäng, men man får väl göra ett försök om någon månad eller så :)
 

Arv

Medlem
Fortsätter resestoppet så här ett tag till tycker jag att de av ren goodwill bör återkvalificera alla. Skulle spara enormt mycket mailsvarande och case-to-case bedömning hos dem, samt öka lojaliteten hos medlemmarna.
 
Toppen