Senaste nytt

Tips och Funderingar runt 40 årsfirande på resande fot.

ante888

Medlem
Jag hade flugit till Malaga eller någon annan ort i närheten, och sedan hyrt en bil och åkt runt i regionen med ett längre stopp i Sevilla. Kanske inte är en roadtrip ni är ute efter, men det är relativt nära mellan t.ex malaga och cordoba, under 2 timmar med bil vill jag minnas.

Förslag på stopp, med kort motivering.

Sierra Nevada kan man ta någon dagsvandring i.
Cordoba är en mysig liten stad, finns en mäktig moské värd att se.
Sevilla är väldigt trevligt.
Cadiz är en liten kuststad värd ett stopp, på väg dit kan ni stanna i Jerez de la Frontera och kolla hur man gör sherry.
Är man i närheten av Jerez kan man ta en avstickare till Sanlucar de Barrameda och käka på Casa Balbino, grymt ställe.
Beger man sig in i bergen kan man ta vägarna förbi Grazalema som är en liten mysig bergsby, på vägen tillbaka till flygplatsen.

Har tyvärr ingen aning om hotellstatus på dessa resmål, utifrån de kedjor du listade.
 

jerixon

Medlem
Absolut OK med två resmål, dock är inte Maldiverna aktuellt. Aldrig intresserat mig och passar ej budgeten heller.
Hur ställer ni er till en kombination av två resmål? Vi körde Dubai några dagar innan vi åkte till Maldiverna i slutet av sommaren. Finns som sagt många roliga hotell och ni lär ha god möjlighet att få till en bra rutt så här lång tid i förväg.
 

jerixon

Medlem
Varit mycket i området kring Malaga också.
Kan absolut vara aktuellt, men vid roadtrip så blir det nog flyg till Sevilla direkt och mindre tid runt Malaga området =)
En del spännande tips dock då jag gillar vandring!

Jag hade flugit till Malaga eller någon annan ort i närheten, och sedan hyrt en bil och åkt runt i regionen med ett längre stopp i Sevilla. Kanske inte är en roadtrip ni är ute efter, men det är relativt nära mellan t.ex malaga och cordoba, under 2 timmar med bil vill jag minnas.

Förslag på stopp, med kort motivering.

Sierra Nevada kan man ta någon dagsvandring i.
Cordoba är en mysig liten stad, finns en mäktig moské värd att se.
Sevilla är väldigt trevligt.
Cadiz är en liten kuststad värd ett stopp, på väg dit kan ni stanna i Jerez de la Frontera och kolla hur man gör sherry.
Är man i närheten av Jerez kan man ta en avstickare till Sanlucar de Barrameda och käka på Casa Balbino, grymt ställe.
Beger man sig in i bergen kan man ta vägarna förbi Grazalema som är en liten mysig bergsby, på vägen tillbaka till flygplatsen.

Har tyvärr ingen aning om hotellstatus på dessa resmål, utifrån de kedjor du listade.
 

taxvalp

Medlem
Kikat på det hotellet med.
Dock dåligt med flight awards till Cape Verde kontra många andra ställen =)
Sedan tvek om 1 hotell funkar 2v kanske. Men det kan man ju undersöka.

Jag hade en resa bokad till Hilton Kap Verde före pandemin och bevakade awards rätt hårt inför det. Fanns massor av tillgänglighet nästan alltid med TAP. Kan förstås ha hänt (och kommer att hända mycket på ett år) men just awards-argumentet köpet jag inte!

Vill också slå ett slag för Cypern, gärna i kombo med Beirut om världsläget (och framför allt läget i Beirut) tillåter. Där kan man snacka godsaker i loungen!
 

jerixon

Medlem
Bara kikat wtt par ggr på datum jag velat åka. Funnits 0 awards då, men klart det varierar =)
Angående Beirut får jag nog svårt att få med mig frugan dit tyvärr.
Cypern har jag aldrig ens tänkt på dock. Kanske man ska undersöka.

Jag hade en resa bokad till Hilton Kap Verde före pandemin och bevakade awards rätt hårt inför det. Fanns massor av tillgänglighet nästan alltid med TAP. Kan förstås ha hänt (och kommer att hända mycket på ett år) men just awards-argumentet köpet jag inte!

Vill också slå ett slag för Cypern, gärna i kombo med Beirut om världsläget (och framför allt läget i Beirut) tillåter. Där kan man snacka godsaker i loungen!
 
Toppen