Senaste nytt

Tips flygplatshotell Istanbul

aruba1

Medlem
Vi var i liknade sits och valde taxi in till stan. Beroende på trafik tar det allt mellan 35-60 min och kostar ca 200-250 kr per riktning. Vi har gjort så vid två tillfällen (senast i januari) och valde båda gångerna att bo på Conrad i stan där vi fick njuta av den upplysta Bosporen bron på deras rooftop bar med trevliga tapas rätter till ett hyggligt bra pris. Tror att upplägget är betydligt trevligare än att bo på flygplatsen. Har hört från en bekant att flygplatshotellet är tråkigt och inte värt pengarna.
 

MrRob

Medlem
Vi var i liknade sits och valde taxi in till stan. Beroende på trafik tar det allt mellan 35-60 min och kostar ca 200-250 kr per riktning. Vi har gjort så vid två tillfällen (senast i januari) och valde båda gångerna att bo på Conrad i stan där vi fick njuta av den upplysta Bosporen bron på deras rooftop bar med trevliga tapas rätter till ett hyggligt bra pris. Tror att upplägget är betydligt trevligare än att bo på flygplatsen. Har hört från en bekant att flygplatshotellet är tråkigt och inte värt pengarna.

Tack för svaret! Om du pratar om Yotel på flygplatsen så är det inget alternativ för oss. Loft Airport Hotel ligger en bit söder om flygplatsen, runt ~80:- med taxi vad jag förstår enligt kommentater på Hotels.com. Hotellet påstår sig vara fyratjärnigt och har 9.0 i betyg på både Hotels.com och Booking.com och kostar 340:- natten. Så runt 500:- totalt.

Tror att Conrad landar på totalt det fyrdubbla och innebär mer tid i taxin så för oss blir det nog att ta det förnuftiga, om än inte lika lyxiga, alternativet.
 

aruba1

Medlem
Tack för svaret! Om du pratar om Yotel på flygplatsen så är det inget alternativ för oss. Loft Airport Hotel ligger en bit söder om flygplatsen, runt ~80:- med taxi vad jag förstår enligt kommentater på Hotels.com. Hotellet påstår sig vara fyratjärnigt och har 9.0 i betyg på både Hotels.com och Booking.com och kostar 340:- natten. Så runt 500:- totalt.

Tror att Conrad landar på totalt det fyrdubbla och innebär mer tid i taxin så för oss blir det nog att ta det förnuftiga, om än inte lika lyxiga, alternativet.
Du har rätt. Conrad hamnade på runt 2000kr inkl taxi resor. Kör på Loft och rapportera här om inte någon annan medlem redan har varit där. Vad gäller flygplatshotellet så menade jag Yotel och det ska enligt utsago vara rätt så dåligt värde för pengarna.
 

MrRob

Medlem
@MrRob
Vilket hotell blev det, och hur var det?
Behövdes det förresten något ”inreseformulär” för att lämna flygplatsen?

Vi har bokat Loft Airport Hotel. Anländer senare i februari så kan inte svara på andra frågan än.

Återkommer med betyg på hotell etc. när vi väl är hemma igen!
 

Mr Planning

Medlem
Inreseformulär måste fyllas i senast 72 h innan ankomst!

Är man vaccinerad så behövs inga tester.

Däremot, och denna är helt avgörande för min del, så sker slumpmässiga tester på dom som passerar gränsen (så står det, ifall det verkligen sker, och hur ofta är oklart), men med tanke på vad det innebär ifall man skulle testa positivt så känns det som en mycket stor risk man tar för ett spara lite pengar och ta sig till ett hotell utanför flygplatsen.

Konsekvensen blir karantänhotell i Turkiet istället för den planerade resan...

Kan bara referera till när jag var tvungen att testa mig senast, absolut inga symptom , och helt frisk under tiden innan, och efter, men var positiv ändå.

Flygplatshotell airside är det som gäller för min del :rolleyes:
 

majoren

Medlem
Vid så långa layover som 21 timmar väljer jag också hotell inne i Istanbul. Väljer man ett välbeläget hotell i t.e.x. Beyoglu tar det ju bara cirka 35 minuter med taxi. Sist, nu i januari, kostade transporten motsvarande SEK 178 enkel. Och den som vill vara på den säkra sidan kan ju förbeställa en minibuss för 25-30 euro från flygplatsen. Vid kortare layover kan jag rekommendera Yotel inne på transitområdet. Väldigt futuristiska och avskalade rum, men fungerade bra när jag senast övernattatde där (även om de med turkiska mått är lite dyra). Och frukosten - den får vi ju i loungen.
 

RhinoG

Medlem
Bumpar denna, kommer behöva en natt på ett flygplatshotell i december. Har ni några rekommendationer, eller ska man gå på Loft?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Gus

Medlem
Är i en liknande situation. Reser med familjen och har 25 timmar i Istanbul på väg till Thailand i december. Har preliminärbokat Hampton by Hilton Istanbul Kayasehir. Någon som vet om det är ett okej hotell med någorlunda trevliga omgivningar?
 
Toppen