Senaste nytt

Till USA efter öppnandet 2021-11-08

Alx

Medlem
Kul att se att incheckning för sas USA diskar idag var proppfulla inför flyget mot New York.

Mycket bra! :)

Mindre roligt att stå där. Hoppas att de kan hitta ett sätt att snabba upp processen. MEN roligt att se att planet är fullt i business och var överbokat i plus.

Mindre roligt att champagnen tog slut mindre än 45 min in i flygningen (trots avsaknad av öre-departure champagne).

Toppen crew som verkligen är bedrövade över den pinsamt låga servicenivå (100% utanför deras kontroll). Men vad hjälper det när SAS ger bort Arlanda till Finnair utan motstånd!
 

AtleFlyg

Medlem
Mindre roligt att stå där. Hoppas att de kan hitta ett sätt att snabba upp processen. MEN roligt att se att planet är fullt i business och var överbokat i plus.

Mindre roligt att champagnen tog slut mindre än 45 min in i flygningen (trots avsaknad av öre-departure champagne).

Toppen crew som verkligen är bedrövade över den pinsamt låga servicenivå (100% utanför deras kontroll). Men vad hjälper det när SAS ger bort Arlanda till Finnair utan motstånd!

Igår var det överbokat överallt.. Fick en downgrade från C till Plus...
 

Alx

Medlem
Är det samma köer som de vanliga eller är det separata för USA?

Frågan är om vi som ska iväg till andra destinationer men behöver till disken behöver lägga på en halvtimme eller två extra på morgonen...

Dedikerade diskar för USA på Arlanda. Men finns ingen anledning att komma ditt toktidigt ens om man ska till USA. Incheckningen går så sakta att det knappast spelar någon roll. Det är först på slutet som SAS rampar upp och börjar med en seriös incheckning. Så varför ödsla sin egen tid på att vara där tidigt? ‍♂️
 

AtleFlyg

Medlem
Novis vad gäller detta, men hur fungerar en sk downgrade? Är det bara om man bokat med poäng? Kan den komma när som helst, och blir man erbjuden någon kompensation (mer än poängretur)?

Närsomhelst och man får 500 Euro.
Spelar ingen roll hur biljetten är inköpt. Men de försöker alltid fråga om någon vill frivilligt innan de tvingar folk till ett byte
 

larced

Medlem
Närsomhelst och man får 500 Euro.
Spelar ingen roll hur biljetten är inköpt. Men de försöker alltid fråga om någon vill frivilligt innan de tvingar folk till ett byte

Så man får (bara) 5000:- i kompensation för att byta från C till Plus? Men även allt tillbaka som man betalat i ev pengar/poäng?
Så det blir en gratis resa i Plus och 5000:- ?
 
Så man får (bara) 5000:- i kompensation för att byta från C till Plus? Men även allt tillbaka som man betalat i ev pengar/poäng?
Så det blir en gratis resa i Plus och 5000:- ?
Hoppas att de är så.

När jag blev nedgraderad på SIA från first till biz mellan Jakarta och Sin fick jag typ 10 lök.
4k Cash, 4k i voucher på sia och poäng.
 
Toppen