Senaste nytt

TG960 och SK2151, hinner man?

Hej.

Frugan har en resa hem från Bangkok med TG960. BKK-ARN.

Vad jag kan se så det planet ofta försenat. Senast idag så landade det 07:58


SK2151 ARN-GOT har avgång 08:25, boarding 07:55, och gate stänger 08:15.

Brukar SAS vänta in passagerare? Och är det möjligt att hinna ta sig från TG960 gate till SK2151 gate på så kort tid? Det är väl en passkontroll till Schengen?

Resan är den 1 maj.

Genomgående biljett.
 

palmen

Moderator
Hej.

Frugan har en resa hem från Bangkok med TG960. BKK-ARN.

Vad jag kan se så det planet ofta försenat. Senast idag så landade det 07:58


SK2151 ARN-GOT har avgång 08:25, boarding 07:55, och gate stänger 08:15.

Brukar SAS vänta in passagerare? Och är det möjligt att hinna ta sig från TG960 gate till SK2151 gate på så kort tid? Det är väl en passkontroll till Schengen?

Resan är den 1 maj.

Genomgående biljett.
Blir extremt tight med tid om man ska hinna med passkontroll och security. Men är allt på samma biljett bokas man om till senare flight om man missar pga sent inkommande flyg.
 
Blir extremt tight med tid om man ska hinna med passkontroll och security. Men är allt på samma biljett bokas man om till senare flight om man missar pga sent inkommande flyg.
Tycker också det är tight med tid.

Nästa plan till Göteborg går dock nästan 6 timmar senare, det blir en seg väntan och ingen eu261.
 

MartinH

Medlem
Hej.

Frugan har en resa hem från Bangkok med TG960. BKK-ARN.

Vad jag kan se så det planet ofta försenat. Senast idag så landade det 07:58


SK2151 ARN-GOT har avgång 08:25, boarding 07:55, och gate stänger 08:15.

Brukar SAS vänta in passagerare? Och är det möjligt att hinna ta sig från TG960 gate till SK2151 gate på så kort tid? Det är väl en passkontroll till Schengen?

Resan är den 1 maj.

Genomgående biljett.
Jag har haft dom 2 flygen 2 ggr sista året. Båda ggr var Thaiflyget sent. Första gången så var det jättekö i passkontrollen, men jag lyckades gå förbi efter en stund. Andra gången ingen kö. Båda gångerna höll de Göteborgsflyget. Det var folk som de väntade in som var ännu senare än mig, från andra flyg. Båda gångerna kom bagaget inte fram.
BKK-ARN 0005-0700 ARN-GOT 0800-0855
BKK-ARN 0025-0655 ARN-GOT 0815-0915
 
Jag har haft dom 2 flygen 2 ggr sista året. Båda ggr var Thaiflyget sent. Första gången så var det jättekö i passkontrollen, men jag lyckades gå förbi efter en stund. Andra gången ingen kö. Båda gångerna höll de Göteborgsflyget. Det var folk som de väntade in som var ännu senare än mig, från andra flyg. Båda gångerna kom bagaget inte fram.
BKK-ARN 0005-0700 ARN-GOT 0800-0855
BKK-ARN 0025-0655 ARN-GOT 0815-0915

Tack för svar. Det vore skönt att komma med flyget. Vi får hoppas på det bästa.

Bagaget, kan man få det utkört ifall det inte hinner med flyget?
 

JacobGBG

Medlem
HA! Har också stått och flåsat och knött mig i security efter att ha anlänt till ARN med Thai. Jag tror att man med den korta connection som ligger mot GOT flyget så ska man nog kolla upp när nästa flyg går samam dag och om man finner det som en helt oacceptabel väntan så bör man göra andra planer.
 
Toppen