Senaste nytt

Telefonbokning med flera värdecheckar?

palmen

Moderator
Det verkar vara rätt kört med det jag trodde gällde. Även om vi pratar enhetliga EU-regler om/när SAS avslår min begäran så kommer jag att dra ärendet via "Tyska Konsumentverket för allmänna transportmedel", SÖP. Kanske det gör en skillnad. SAS-biljetterna är iallafall köpa i Tyskland. Låt se.
EU domstolen har väl till och med gått ut och sagt att ersättning enligt 261/2004 inte gäller i samband med Corona.
SÖP lär inte stå över vad EU-domstolen säger så du spar nog en hel del tid på att tänka om i detta.
 

mha321

Medlem
EU domstolen har väl till och med gått ut och sagt att ersättning enligt 261/2004 inte gäller i samband med Corona.
SÖP lär inte stå över vad EU-domstolen säger så du spar nog en hel del tid på att tänka om i detta.
EU kommissionen är jag rätt säker på, inte EU domstolen.

Tar nog mycket längre att få något I domstolen, om de ens skulle ta upp det.
 
Det verkar vara rätt kört med det jag trodde gällde. Även om vi pratar enhetliga EU-regler om/när SAS avslår min begäran så kommer jag att dra ärendet via "Tyska Konsumentverket för allmänna transportmedel", SÖP. Kanske det gör en skillnad. SAS-biljetterna är iallafall köpa i Tyskland. Låt se.

Bra idé, pumpa mer pengar ur ett bolag som redan blöder flera miljoner per dag. För att behålla din egna värdighet (och den utåt i hela detta forum) skulle jag släppa denna idé direkt.
 

Berglund

Medlem
Det verkar vara rätt kört med det jag trodde gällde.
Vad du tror spelar naturligtvis ingen som helst roll för sakfrågan.

Även om vi pratar enhetliga EU-regler om/när SAS avslår min begäran så kommer jag att dra ärendet via "Tyska Konsumentverket för allmänna transportmedel", SÖP. Kanske det gör en skillnad. SAS-biljetterna är iallafall köpa i Tyskland. Låt se.
Jag önskar dig lycka till! Har du så mycket tid över kan du lika gärna titta på målarfärg som torkar också...
 
Toppen