Senaste nytt

SJ boka om ombokningsbar biljett.

011430121

Medlem
Jag har i början av mars en biljett med SJ och har bokat ombokningsbar 1 klass biljett, nu överväger jag att ta bilen i stället
Om jag bokar om måste jag åka samma sträcka?
Eller får man någon typ av presentkort som kan avvändas vid någon annan resa?
Söker på SJ hemresa och får följande meddelande!!!!

IMG_2447.png
 

intuition

Medlem
IMG_20240222_190517.jpg



Har en liknande situation och undrar också. Om jag testar i appen står ovanstående som tyder på att rutten inte borde spela roll, men om jag går vidare hamnar jag rakt in i en bokningsdialog där rutten är förvalda och jag kan bara byta datum och avgång
 

intuition

Medlem
Ah, fel av mig.
I appen, efter man trycker "Boka om" men innan man trycker "Fortsätt" så kan man ändra rutt i topen på skärmen. Så man byter rutt dår uppe och gör sedan fortsätt, så kan man boka om till helt annan resa.
 

Anders5

Medlem
Ah, fel av mig.
I appen, efter man trycker "Boka om" men innan man trycker "Fortsätt" så kan man ändra rutt i topen på skärmen. Så man byter rutt dår uppe och gör sedan fortsätt, så kan man boka om till helt annan resa.
Man ska även kunna avboka och använda värdet senare. (Jag köper själv aldrig sådana biljetter eftersom pengarna försvinner redan efter 6 månader och jag reser främst på sommaren).
 
Man ska även kunna avboka och använda värdet senare. (Jag köper själv aldrig sådana biljetter eftersom pengarna försvinner redan efter 6 månader och jag reser främst på sommaren).
Ja. Vid avbokning av en ombokningsbar får man en kod som är giltig i 180 dagar. Denna går att använda för valfri rutt.

Det står i avbokningsflödet att man får tillbaka 0 kr. Detta är ju korrekt eftersom inga pengar sätts tillbaka, men det är ganska förvirrande första gången man gör en sådan avbokning. Står nämligen ingen information att en sådan ombokningskod kommer att komma.
 
Toppen