Senaste nytt

SAS förlänger status ett år pga Covid-19

Syversen

Medlem
Finns det bekräftat någonstans att man får förlängt om man tjänat in poängen på Amex Elite, MC Premium och flygresor. Räknas de 36 000 baspoäng man fått som ”own merites”?

Det utgår jag ifrån då det kvalificerar för LGT t.ex. Jag tolkar "own merits" som att det inte gäller om du fått ett kort i gåva av en Gold/Diamond eller om du t.ex. har status genom ett avtal eller liknande.
 

jumbooze

Medlem
Äntligen blev det lite information från SAS.
Känner bara att jag är för seg i huvudet just nu för att tolka in vad det innebär för mig, får läsa detta imorgon igen
 

M.K

Medlem
Är det någon vits alls att återkvala till EBD i höst? Det är fortsatt möjligt att jag klarar detta med lite arbetsrelaterade ströresor som beviljats framöver.

Jag är dock inte otacksam på något sätt att säkra EBD istället för mitt LT-EBG tills början av 2022. Bra jobbat av SAS som äntligen ger tillbaka till oss trogna frequent flyers.

Ännu ett år säkrat hade såklart varit ännu trevligare och vi gillar ju att ha mål att jobba mot här på B.C.
 

Jönsson

Medlem
Det är väl rimligt att anta att de som redan uppnått guld/diamant på det nuvarande kvalificeringsåret inte får något ytterligare år.
 

jumbooze

Medlem
Otroligt svårtolkat. Har ett intjänat guld med kvalår som slutar nu 30/4 2020. Vad gäller egentligen?
Sitter med samma period och är nästan Diamond, jag var på väg att köpa baspoäng för att komma upp i Diamond men om nu perioden förlängs så kan man tolka det som att jag har mycket längre tid på mig att skrapa ihop mina resterande 8000p eller som att min nuvarande EBD förlängs till det nya datumet och jag nollställs som vanligt.
Finns det någon vits med att köpa resterande baspoäng nu när förlängning sker.

Tänk vad många olika scenarier man kan röra till det med
 
Toppen