Senaste nytt

SAS förlänger status ett år pga Covid-19

Tonton

Medlem
Blir intressant att se hur gold for life kommer att hanteras. Kommer ett förlängt guld/diamant-medlemskap räknas?

1) Förlängt räknas och således tickar det in två år till gold for life
2a) Förlängt räknas inte och det sållar potentiellt en del...
2b) Man kan fortfarande registrera tänkta (tidigare bokade) resor för att kvalificera för nivå som räknas med i Gold for life.
3)?

Vad tror ni?

Personligen är jag nära 10år och vill inte missa. Är dock home free med både alt 1 och 2b ovan. Och troligen 2a om det öppnar upp lite i höst.

Svaret finns redan på hemsidan.
 

Jönsson

Medlem
”On own merits”; vad omfattar det tro? Knappast de som fått sitt gold från en Diamond tex. Egentligen borde det väl heller inte omfatta de som fått sin status främst genom kreditkort. Men det kanske är att hårdra det. Tydligt är i alla fall att det omfattar kvalificerande genom flygningar och genom poäng.
 

hallgren

Medlem
Är inte helt klar över vad detta betyder.
Mitt år går april-mars, dvs expiry date 31 mars 2020. Jag tog mig upp över guldgränsen innan krisen började och hade alltså redan guld säkrat för det närmaste året. Betyder detta att min guldnivå nu gäller till mars 2022 (plus 3 mån)?
 

Tonton

Medlem
Hahaha, finns i sjön.

Svaret finns några rader längre ned på FAQn. Så svårt är det inte att hitta, om man bara försöker läsa det som SAS kommunicerar ut tydligt på FAQ - som man hittar direktlänk till där alla nyheter om Eurobonus alltid publiceras på hemsidan ;)
 
Förstår inte riktigt vad detta betyder. Jag har 31 augusti som brytpunkt. Blir Diamond nu i maj. I vanliga fall så skulle jag då vara Diamond till minst 31 augusti 2021 + 3 månader. Kommer jag nu alltså vara det till 31 augusti 2022 + 3 månader?

Låter lite för bra för att vara sant (om flygen börjar gå vill säga.. )
 

palmen

Moderator
Väntat beslut och jag tackar, bugar och bockar.

Det bästa med detta är dock att slippa skavsår i öronen från allt klagande på att sas inte gör något och att "alla andra" har redan gjort detta för länge sedan.

Det får bli att fira med en sas öl ikväll!
 
Toppen