Senaste nytt

SAS EuroBonus Pandion - Vad krävs och vilka är förmånerna?

011430121

Medlem
Under mina år som EBP, så uppmärksammades även på inrikes att man var EBP. Detta var i början och mitten av 00 talet.
En Purser, en av mina favoriter (tyvärr har hon gått i pension) tilltalade alltid mig med förnamn, och vid "Reporten" sa hon, vi har idag xxx gäster och om ni inte har uppmärksammat det så sitter Peter på 1 D som vanligt. Måste erkänna att man kände sig lite VIP vid dom tillfällena.
Fortfarande finns det C/A som säger "vad trevligt att träffas igen".
Vissa år hade jag över 230 flygningar med SAS, inget emot vad vår gode vän @SAS404 kommer att komma upp i, men nog var man igenkänd.
Efter att bytt jobb 2010 så är det inte så många jobbflygningar. Nu får man nöja sig med EBD och det går det väl nästan 13 på dussinet av som har den statusen?
 

agehall

Medlem
Nu är jag ju inte själv Pandion, så jag kanske dillar i nattmössan, men jag misstänker att där det verkligen visar sig skillnad, är när något går snett. EBD finns det ju massor av, men EBP är fortfarande rätt exklusivt och därmed kan man faktiskt ta sig tid att särbehandla dessa.
 

011430121

Medlem
Nu är jag ju inte själv Pandion, så jag kanske dillar i nattmössan, men jag misstänker att där det verkligen visar sig skillnad, är när något går snett. EBD finns det ju massor av, men EBP är fortfarande rätt exklusivt och därmed kan man faktiskt ta sig tid att särbehandla dessa.

I vanlig ordning, så har du helt rätt.
Kabinpersonalen har ingen aning om att man har status som EBD
Fick en gång ett "Grattis" när jag betalde Deodoranten med mitt EBD Diners, vet inte om det var för att man fick tre deodoranter och man betalde bara för två, eller om det var för EBD.
 

Hall

Medlem
Att jämföra Pandion med HON är väl ändå lite väl magstarkt. Servicenivån för HON är ju på en helt annan nivå.

Nja, fast det var du som sa det fina bemötandet som beskrevs för Pandion är standard på SEN och det höll jag inte med om. Klart att HON ligger högre än Pandion i servicegrad i alla fall på LH-group.
 

Roger J

Medlem
Tänkte bara dela med mig av ett fint "pandion-moment" från häromdagen. Skulle ansluta till SK926 (Washington till Köpenhamn). Kom in till en annan terminal på IAD med Continental Panama (Copa) på en genomgående biljett i Business. Immigrationen tog tid (kom precis efter KLM från Amsterdam och Avianca från Bogota). Vänta på väskorna (som måste tas genom tullen) tog tid, kön till tullen med väskorna och bag-drop tog en väldans tid. Nu var det bara 10 minuter till boarding och jag hade fortfarande inte lyckats droppa väskorna och jag var fortfarande på fel terminal. Sedan dessutom gå igenom security, åka tåg till B-terminalen och ta mig till gaten. När jag fortfarande står i kö till (priority) security passeras avgångstiden (17.15) för SK926. Fortfarande på fel terminal. Jag har givetvis redan accepterat att jag missade flyget. Då ringer mobilen, det är SAS-gaten. De undrar hur långt jag kommit. Jag berättar att jag fortfarande måste igenom security och sedan ta tåget till rätt terminal. De säger att de skickar en personal som möter mig vid tåget och att de kommer hålla planet. Sedan ringer de var femte minut och kollar hur det går. "Don´t run, we do not want you to get hurt, we will hold the plane". Väl på B-terminalen eskorteras jag småspringande från tåget till gaten och snabbt ombord. Dörren stängs och vi pushar medans jag knäpper säkerhetsbältet. Hela rad 1 för mig själv (A343). Tack för den! (kanske ska passa på att be övriga passagerare om ursäkt, blev nog mycket tight för vissa anslutningar på CPH insåg jag då vi landade och såg anslutningsskärmen).
 

JacobGBG

Medlem
Tänkte bara dela med mig av ett fint "pandion-moment" från häromdagen. Skulle ansluta till SK926 (Washington till Köpenhamn). Kom in till en annan terminal på IAD med Continental Panama (Copa) på en genomgående biljett i Business. Immigrationen tog tid (kom precis efter KLM från Amsterdam och Avianca från Bogota). Vänta på väskorna (som måste tas genom tullen) tog tid, kön till tullen med väskorna och bag-drop tog en väldans tid. Nu var det bara 10 minuter till boarding och jag hade fortfarande inte lyckats droppa väskorna och jag var fortfarande på fel terminal. Sedan dessutom gå igenom security, åka tåg till B-terminalen och ta mig till gaten. När jag fortfarande står i kö till (priority) security passeras avgångstiden (17.15) för SK926. Fortfarande på fel terminal. Jag har givetvis redan accepterat att jag missade flyget. Då ringer mobilen, det är SAS-gaten. De undrar hur långt jag kommit. Jag berättar att jag fortfarande måste igenom security och sedan ta tåget till rätt terminal. De säger att de skickar en personal som möter mig vid tåget och att de kommer hålla planet. Sedan ringer de var femte minut och kollar hur det går. "Don´t run, we do not want you to get hurt, we will hold the plane". Väl på B-terminalen eskorteras jag småspringande från tåget till gaten och snabbt ombord. Dörren stängs och vi pushar medans jag knäpper säkerhetsbältet. Hela rad 1 för mig själv (A343). Tack för den! (kanske ska passa på att be övriga passagerare om ursäkt, blev nog mycket tight för vissa anslutningar på CPH insåg jag då vi landade och såg anslutningsskärmen).

Hur sen blev förseningen? Det låter ju smått extraorinärt att de tar på sig en frivillig försening som följd av någon passagerare. Pandion eller ej.
 
A

Aurora

Guest
Hur sen blev förseningen? Det låter ju smått extraorinärt att de tar på sig en frivillig försening som följd av någon passagerare. Pandion eller ej.

Ikke noe ekstraordinært at man venter på passasjerer, men vanligvis er de jo en gruppe mennesker og ikke bare étt menneske :)
 

Jakob K

Medlem
Tänkte bara dela med mig av ett fint "pandion-moment" från häromdagen. Skulle ansluta till SK926 (Washington till Köpenhamn). Kom in till en annan terminal på IAD med Continental Panama (Copa) på en genomgående biljett i Business. Immigrationen tog tid (kom precis efter KLM från Amsterdam och Avianca från Bogota). Vänta på väskorna (som måste tas genom tullen) tog tid, kön till tullen med väskorna och bag-drop tog en väldans tid. Nu var det bara 10 minuter till boarding och jag hade fortfarande inte lyckats droppa väskorna och jag var fortfarande på fel terminal. Sedan dessutom gå igenom security, åka tåg till B-terminalen och ta mig till gaten. När jag fortfarande står i kö till (priority) security passeras avgångstiden (17.15) för SK926. Fortfarande på fel terminal. Jag har givetvis redan accepterat att jag missade flyget. Då ringer mobilen, det är SAS-gaten. De undrar hur långt jag kommit. Jag berättar att jag fortfarande måste igenom security och sedan ta tåget till rätt terminal. De säger att de skickar en personal som möter mig vid tåget och att de kommer hålla planet. Sedan ringer de var femte minut och kollar hur det går. "Don´t run, we do not want you to get hurt, we will hold the plane". Väl på B-terminalen eskorteras jag småspringande från tåget till gaten och snabbt ombord. Dörren stängs och vi pushar medans jag knäpper säkerhetsbältet. Hela rad 1 för mig själv (A343). Tack för den! (kanske ska passa på att be övriga passagerare om ursäkt, blev nog mycket tight för vissa anslutningar på CPH insåg jag då vi landade och såg anslutningsskärmen).

Haha, kan tänka mig vad övriga pax muttrade när "den där som försenade hela planet" kom flåsandes in i kabinen. :)
 
Toppen