Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

squeezen

Medlem
Hoppar in med fråga, hoppas ok..

Har som många andra inte rest i närheten av vad jag brukar under det senaste året. Har åtta år av Eurobonus guld så vore dumt att falla nu så pass nära 10-årsgränsen. Men för att rädda situationen behöver jag flyga in 24 000 poäng innan maj är över. Någon som har ett bra tips?

Hade spanat in Lufthansa för ngr veckor sedan som hade hyfsade priser i premium economy till diverse sydamerikanska destinationer men tvekade dumt nog och nu har de dubblat i pris. LAX med SAS har ok priser men når inte hela vägen fram (och inte superutväxling om än ok mängd med guld).

Stort tack på förhand för eventuella tips!
Massor med bra ideer men vet inte vad som anses som bra för dig utan koll på budget…? Valfri first class lär ju räcka men kostar. Bokade lufthansa till singapore för mig och frun i coronans start. Räckte för guldkort på en resa i princip. Men kostar ju lite mer än vissa andra alternativ även om det var kampanj.
Tyvärr pga covid fick den ändras, var först via HKG till SIN där HKG-SIN var med SIN suites…
 

Fffffn

Ny medlem
Massor med bra ideer men vet inte vad som anses som bra för dig utan koll på budget…? Valfri first class lär ju räcka men kostar. Bokade lufthansa till singapore för mig och frun i coronans start. Räckte för guldkort på en resa i princip. Men kostar ju lite mer än vissa andra alternativ även om det var kampanj.
Tyvärr pga covid fick den ändras, var först via HKG till SIN där HKG-SIN var med SIN suites…
Haha, kan också komma på många bra idéer om var jag skulle kunna flyga i first om obegränsad budget och klara mitt poängbehov och mer därtill på ett enda ben, men då jag siktar på en ren milage run vill jag ju hitta bästa möjliga utväxling krona-poäng och gärna ngt som når upp till 24k poäng på en t/r (men om liten diff kan jag enkelt köpa förstås).
 

Tomas E

Medlem
Hoppar in med fråga, hoppas ok..

Har som många andra inte rest i närheten av vad jag brukar under det senaste året. Har åtta år av Eurobonus guld så vore dumt att falla nu så pass nära 10-årsgränsen. Men för att rädda situationen behöver jag flyga in 24 000 poäng innan maj är över. Någon som har ett bra tips?

Hade spanat in Lufthansa för ngr veckor sedan som hade hyfsade priser i premium economy till diverse sydamerikanska destinationer men tvekade dumt nog och nu har de dubblat i pris. LAX med SAS har ok priser men når inte hela vägen fram (och inte superutväxling om än ok mängd med guld).

Stort tack på förhand för eventuella tips!

Men om du var guld förra året, har du inte då fått halva poängen gratis? 22500 poäng plus årets 20 000 amex så borde du ju vara hemma snart?
Om din period tar slut 31 maj 2022 kommer du att få 25% av poängen gratis, inte 50% (som gällde april). Se denna tråd och SAS info att "Poängen kommer automatiskt att registreras och synas på ditt medlemskonto senast i slutet av maj 2022":
https://www.businessclass.se/forum/...alificeringsperiod-till-maj-juli-2022.102178/
Så 11250 pinnar ska trilla in, annars får du ringa kundtjänst i slutet av maj. Då behöver du flyga in 12750 poäng.

Kanske en resa till USA i Plus? Utan byte får du minst 10000 poäng med EBG-bonus, med byte lite mer.
 

folo

Medlem
Hoppar in med fråga, hoppas ok..

Har som många andra inte rest i närheten av vad jag brukar under det senaste året. Har åtta år av Eurobonus guld så vore dumt att falla nu så pass nära 10-årsgränsen. Men för att rädda situationen behöver jag flyga in 24 000 poäng innan maj är över. Någon som har ett bra tips?

Hade spanat in Lufthansa för ngr veckor sedan som hade hyfsade priser i premium economy till diverse sydamerikanska destinationer men tvekade dumt nog och nu har de dubblat i pris. LAX med SAS har ok priser men når inte hela vägen fram (och inte superutväxling om än ok mängd med guld).

Stort tack på förhand för eventuella tips!

Först och främst ska du ha 11 250p gratis genom 25%-hjälpen, borde ha skett automatiskt men du får väl kontakta SAS: Hur behåller jag min medlemsnivå? | SAS

Då är det 12 750p kvar. Det fixar du med SAS Plus till Miami/LA. Annat alternativ är TAP Business till LPA (via LIS) och köpa de sista ~1 750p. Det senare alternativet tar mer tid och kräver övernattning med hotellkostnad i LIS båda vägarna, men blir ändå ganska många tusingar billigare i slutändan.
 

Fffffn

Ny medlem
24k är svårt utan business och en del kosing. Åtminstone på en tur. Två turer till usa på billigaste plus kanske dock?
Sant, bästa jag hittar just nu är resa som ger 18 500 poäng för 14 000 kr. Som sagt, min fråga är om det finns ngn bra resa som jag inte lyckats hitta (finns säkert många) som är av typen jag läst att vissa ibland hittar såsom en business class någonstans som ger 20 000 poäng men bara kostar 10 000 kr… :)
 

Fffffn

Ny medlem
Om din period tar slut 31 maj 2022 kommer du att få 25% av poängen gratis, inte 50% (som gällde april). Se denna tråd och SAS info att "Poängen kommer automatiskt att registreras och synas på ditt medlemskonto senast i slutet av maj 2022":
https://www.businessclass.se/forum/...alificeringsperiod-till-maj-juli-2022.102178/
Så 11250 pinnar ska trilla in, annars får du ringa kundtjänst i slutet av maj. Då behöver du flyga in 12750 poäng.

Kanske en resa till USA i Plus? Utan byte får du minst 10000 poäng med EBG-bonus, med byte lite mer.
Stort tack! Inte fått dem än men ska kolla så de kommer in och med bara behov av drygt 12k så ganska enkelt plötsligt. Weekend i NY aldrig fel :)
 

Fffffn

Ny medlem
Först och främst ska du ha 11 250p gratis genom 25%-hjälpen, borde ha skett automatiskt men du får väl kontakta SAS: Hur behåller jag min medlemsnivå? | SAS

Då är det 12 750p kvar. Det fixar du med SAS Plus till Miami/LA. Annat alternativ är TAP Business till LPA (via LIS) och köpa de sista ~1 750p. Det senare alternativet tar mer tid och kräver övernattning med hotellkostnad i LIS båda vägarna, men blir ändå ganska många tusingar billigare i slutändan.
Stort tack!!
 

airac

Medlem
Nyligen konstaterade vi (se länk) att syd-europa i D-klass på LH-gruppen är prisvärd numera. Det bör gå att få till tre internationella Europa ben per resa till rimlig peng, vilket då ger omkring 12000 EB poäng (2x 3x 2000poäng), men det beror mycket på hur du blandar in Lot/Austrian/Swiss i historien som krävs för att korsa gränsen till/från Lufthansa-land en extra gång.

https://www.businessclass.se/forum/threads/hjälp-mig-skaffa-5000-eb-poäng-nästa-helg.102125/

edit: glömde länken.
 

airac

Medlem
Exempel på resa utan hänsyn till några önskemål. Två viktiga punkter:
1. Segment med SAS ingår. Det kan vara bra att trixa till två sådana, t.ex till/från Lufthansa hub, då får man guld bonus och poäng enligt SAS tabellen. Hur D-klass mappas mot Plus är dock oklart.
2. Inrikes segmentet i Tyskland ger bara 1000 EB poäng.
Screenshot 2022-04-27 at 20.05.47.png
 
  • Gilla
Reactions: jsn
Toppen