Senaste nytt

SAS Eurobonus + kundservice = omöjlig kombination?

Hej alla,

vad ska jag säga... Generellt är jag nöjd det service som SAS levererar - check-in, kundservice, Facebook och on board.

1. De fåtal gånger när jag skickar ärendet till Bangkok för retro registrering, har det funkat smidigt och fått poängen till mitt konto inom rimlig tid.
2. Jag har min absoluta favorit i Ö-vik. En jätte trevlig kille som hjälpt mig flertal gånger med mina frågor och bokningar. Till och med skickat "Tack meddelanden" via SAS Facebook till honom. Alldeles för sällan kommer vi ihåg att tacka bra service, tycker jag.
3. Ringer alltid till det vanliga kundservice nummer och knappar in mitt EBG, inte direkt till någon specifik kundservice agent.
Själv har jag jobbat som kundservice chef och vet att det alltid finns kunder som önskar att få agenternas direktnummer... Till slut det oftast skapar bara problem på grund av du har några agenter i din avdelning som svarar kundsamtal i sin direkt linje istället att svara samtal i den allmänna kön. Det kan generera lägre GOS för hela avdelningen.
4. Fått ett antal gånger complimentary upgrade på ARN-HEL-ARN avgångar när jag detta frågat artig och snällt vid gate.
5. Jag har alltid med mig i väskan några vykort som jag brukar ge till personalen on board om någon visat service attityd utöver det vanliga.
6. De gånger som jag kontaktat SAS via deras Facebook sidan har jag fått hjälp och svar snabbt.

Summa summarum... SK + Bra kundservice är en kombination som finns i verkligheten. Tycker jag iaf. :)

High Five!

PS: GOS = Grade of Service
 
Toppen