Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Alltså man blir ju lite mörkrädd när man har kontakt med SAS. Se bifogad bild på min chatt angående att efterregistrering av poäng som inte funkar (vilket också är värdelöst). Vet inte om jag ska skratta eller gråta.

Visa bifogad bild 132881

Det där har hänt mig säkert 3 gånger senaste tiden. Deras IT spårar ur.

SAS chatt i ett nötskal:
Hej, trevligt at se dig här!

Oj, det var tråkigt att höra, *länk till claimmallen*.

*Chatten stängdes*
 
Last edited:

taxvalp

Medlem
Fick i dag ett standardsvar från engelskspråkiga kundtjänsten angående ett klagomål. Det är genom värdefull feedback som min som de kan fortsätta att utveckla sin produkt, etcetera.

Problemet är att jag skickade ärendet 28 mars och det finns ingen möjlighet att se vad ärendet gäller. Eftersom jag själv tycks ha glömt det så kan det inte ha varit något livsavgörande misstag från SAS - men om man bara skickar ett standardsvar nästan fem månader senare så är det nästan bättre att inte svara alls. Avstår från att skicka värdefull feedback nästa gång...
 

mischadee

Medlem
Nytt lågvattenmärke av person på chatten. Eller har SAS ändrat sina förmåner som jag inte vet om? Hon seatade mig i alla fall till slut manuellt men det gick inte att ändra i bokningen så att det står att lounge ingår samt att det är gratis att välja säte. Hon bad aldrig om ursäkt heller för hennes uppenbara brist på kunskap. Nästan lite roligt att läsa chatten. Resan i fråga är ARN-CPH-BKK och tillbaks där SAS-flygningarna är i economy.

upload_2022-8-18_13-33-38.png

upload_2022-8-18_13-34-54.png

upload_2022-8-18_13-35-28.png
 

Attachments

  • upload_2022-8-18_13-34-23.png
    upload_2022-8-18_13-34-23.png
    35,8 KB · Visningar: 124

Rickard_O

Medlem
Nytt lågvattenmärke av person på chatten. Eller har SAS ändrat sina förmåner som jag inte vet om? Hon seatade mig i alla fall till slut manuellt men det gick inte att ändra i bokningen så att det står att lounge ingår samt att det är gratis att välja säte. Hon bad aldrig om ursäkt heller för hennes uppenbara brist på kunskap. Nästan lite roligt att läsa chatten. Resan i fråga är ARN-CPH-BKK och tillbaks där SAS-flygningarna är i economy.

Visa bifogad bild 132947
Visa bifogad bild 132949
Visa bifogad bild 132950
Förlåt som frågar men varför tar du ens en sån diskussion med supporten?
Du vet ju uppenbarligen själv att loungen ingår när du reser, känns det bättre om det står att lounge ingår i bokningsdialogen?
 
I detta fall hade det varit bättre att 'prata' med en bot. :rolleyes:

Tråkigt med personal som är så oinformerad att de argumenterar emot bättre vetande och kommet med felaktig info. Men som vanligt.... det är ett management-problem. Hur kan man släppa personer 'live' med så bristfällig träning?
För att det finns en massa folk - både här och där - som tycker att "hur svårt kan det va" ;)
 

SK989

Medlem
Nytt lågvattenmärke av person på chatten. Eller har SAS ändrat sina förmåner som jag inte vet om? Hon seatade mig i alla fall till slut manuellt men det gick inte att ändra i bokningen så att det står att lounge ingår samt att det är gratis att välja säte. Hon bad aldrig om ursäkt heller för hennes uppenbara brist på kunskap. Nästan lite roligt att läsa chatten. Resan i fråga är ARN-CPH-BKK och tillbaks där SAS-flygningarna är i economy.
Jag kan inte förstå att någon som jobbar för SAS bokning inte fått lära sig en så elementär sak som att ett medlemskap i EB är ett medlemskap i ett Star Alliance-bolag, d.v.s. att det är samma sak. Av citaten från chatten är det ju uppenbart att personen som jobbar för SAS tror att det är olika saker, d.v.s. att vara medlem i Eurobonus på guldnivå (eller högre) är något annat än att vara Star Alliance Guld.
 
Toppen