Senaste nytt

SAS öppnar linje till Atlanta 17 juni 2024

Det är ett helt nytt beteende som ska vänjas in. Den fylls nog på efterhand som anslutningarna, codeshareavtalen och så blir klara.

Jag hoppas fortfarande på att de kommer skapa någon codeshare med AM från Atlanta exempelvis.

Precis.

En annan aspekt att väga in är att Skyteam/Delta dominerar i Atlanta området gällande statuskunder. Och där är det nog många som ser SAS som ett alternativ först efter 1 september.
 

M.K

Medlem
Jag trodde en stund att jag lyckades boka plus bägge vägar för 20 000p men detta korrigerades tyvärr i sista steget. Synd, har inte i vuxen ålder, och kommer inte flyga longhaul i economy oavsett hur billigt det är. Plus går och alltid chans till betald eller courtesy uppgradering till C. Vanlig skada hos oss FF's detta men grattis till er som är ok med minus. Grym kampanj!
 

palmen

Moderator
Får en att undra hur bokningsläget är på denna linje. 50% poängrabatt och priser på 3000:- är väl knappast något man går ut med om det är hyfsat bokat. Men som sagt blir väl förhoppningsvis helt annorlunda när man väl är med i Sky Team och det erbjuds bra vidarealternativ med Delta.
Atlanta är inte ett ställe man åker till i Juli om man inte är självplågare eller älskar bastu.
Man brukar säga att det tar upp emot 5 år att etablera en ny linje, så att det är lågt bokningsläge nu initialt är nog enligt "plan".
Förhoppningsvis kommer det se bättre ut från 1 september.
 

intuition

Medlem
Hittar inte en enda avgång nu med 50% rabatten. Finns gott om go-platser för 30k. Gissar att det var begränsat antal (≠ antalet go-platser) och allt är bokat?
 

guwonder

Medlem
Can't find a single departure now with the 50% discount. There are plenty of go places for 30k. Guessing that there were limited numbers (≠ the number of go places) and everything is booked?

SK’s ARN-ATL regular paid fares, for example, got a lot of attention within the last 24 hours. Think email/message blasts to receptive audiences and more internet coverage about the cheap ARN-CPH-ATL fares on SAS. And already yesterday and today people in Scandinavia had more time than usual for a weekday to plan trips on the cheap fares, so perhaps that had an impact too.

$275 round trip this summer in economy class for ARN-CPH-ATL and back? That is not much more expensive than the one way ARN-CPH flights I see for most of my same-day booked flights.
 

Hachans

Medlem
Hittar inte en enda avgång nu med 50% rabatten. Finns gott om go-platser för 30k. Gissar att det var begränsat antal (≠ antalet go-platser) och allt är bokat?

I kampanjinfon står det:

"Erbjudandet gäller tur- och returresor i SAS Go Bonus. Och som vanligt får barn 2-11 år 50% på poängpriset, även på redan rabatterat pris."

Så tänker att det besvarar din fråga?
 

intuition

Medlem
I kampanjinfon står det:

"Erbjudandet gäller tur- och returresor i SAS Go Bonus. Och som vanligt får barn 2-11 år 50% på poängpriset, även på redan rabatterat pris."

Så tänker att det besvarar din fråga?
Det gjorde det faktiskt!
Man är ju lite skadad så när det gäller awards söker jag alltid enkla biljetter för att inte riskera att sökmotorn lurar mig. Men den här gången lurade jag mig själv!
 
Toppen