Senaste nytt

SÖKES: Award Stockholm - Costa Rica vinter 2022 (feedback på resplan)

Migato

Medlem
  • Varifrån vill du börja din resa? Arlanda
  • Var är din destination? San Jose, Costa Rica
  • När vill/behöver du resa ut? 25 december 2022
  • När vill/behöver du komma hem? Runt 5 januari 2023
  • Hur länge vill du vara borta? Runt 10 dagar
  • Hur många personer som skall resa? 2 pax
  • I vilken kabinklass? Business Class
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  • Vad är din budget? (per person) 130k Eurobonuspoäng med 241 voucher
  • Vad är det viktigaste för dig? Business class på de långa legsen och få stops
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Vi vill gärna stanna i Toronto (eller någon annan storstad) över kvällen den 25e för att kolla in staden och fortsätta mot San Jose senare på eftermiddagen runt 16 den 26e december.


    Jag tar gärna feedback på denna resa som jag hittat med Awardfares sökmotor. Enligt denna fanns det bra tillgänglighet i business för för Air Canada Aeroplan men lägre tillgängligt för Eurobonus. Innebär det att när jag ringer för att boka in resan så kommer det eventuellt inte finnas tillgänglighet för en Eurobonus award?

    upload_2022-8-18_22-49-45.png


    Ifall bilden inte laddas upp ordentligt:
    Route Flight Date Depart Arrive
    ARN-FRA LH803 2022-12-25 13:55 16:05
    FRA-SJO AC843,AC957 2022-12-25 17:10 21:05 (+1)
    SJO-FRA AC958,AC844 2023-01-05 10:25 07:25 (+1)
    FRA-ARN LH802 2023-01-06 11:05 13:10


    I det stora hela rätt nöjd med reseplanen men tror ni att den skulle kunna förbättras på något sätt? Lite lång mellanlandning i Frankfurt på vägen hem (dessutom i Economy sista benet) så den skulle eventuellt kunna förbättras.
    Vi måste inte nödvändigtvis åka via Kanada, vi skulle lika gärna kunna åka via USA eller Mexiko men vore kul att stanna över natten i någon storstad på vägen dit.
 

Migato

Medlem
Gjorde samma i februari. Kolla LH till MEX och sen vidare till SJO. Fick flest träffar där. Finns ibland via Canada men brukar vara dryga transfers...

Costa Rica - Utan missöden. Nästan... | BusinessClass.com forum | 880 000 inlägg om resor


Tack för tipsen, hade ju tolkat awardfares helt fel. Massa tillgänglighet för Aeroplan men inget för Eurobonus. Hittar nu inget till Costa Rica eller till MEX från FRA, MUC, VIE, ZRH, FCO, LHR


EDIT: Vore tacksamt om någon kan hjälpa mig hitta någon avgång från Europa till MEX eller SJO. Hittar inget mellan 19-28 dec för avgång.
 
Last edited:

Mr Basic

Medlem
Vi (2) flög ARN-IST-(BOG)-PTY-SJO i februari. Du kan söka IST-PTY först, sedan försöka lägga till ARN-IST (dagen innan) och sedan söka PTY-SJO.
 

Migato

Medlem
Kan tyvärr ej åka via IST, och hade helst skippat Bogota pga dyrare poängpris (165k istället för 130k). Men tack för tipsen, ska kolla från MAD och BCN.
 

Mr Basic

Medlem
Kan tyvärr ej åka via IST, och hade helst skippat Bogota pga dyrare poängpris (165k istället för 130k). Men tack för tipsen, ska kolla från MAD och BCN.
Är du säker på att det kostar 165K att åka via BOG till Centralamerika? Visar SAS *A-sökmotor detta? Jag bokade iofs vår resa via tfn och behövde bara betala 130K.
 

Migato

Medlem
Är du säker på att det kostar 165K att åka via BOG till Centralamerika? Visar SAS *A-sökmotor detta? Jag bokade iofs vår resa via tfn och behövde bara betala 130K.


Jag har bara för mig det att man betalar den dyraste poängregionen även om det är connecting. Men kanske har fel..
 
Toppen