Senaste nytt

Resmål i Norge eller möjligen Finland

Sir Lemon

Medlem
Har ledigt nästa helg, fredag till söndag och har som avsikt att bruka mina sista två hotellnätter hos Nordic Choice (helst i Norge). Gäller kampanjen take-5 för 899:-/natt. Har tittat och hittat poängflyg från GOT till Kristiansund (OBS inte Kristiansand). Ngn som varit där?

Har också tittat på Trondheim och några andra men svårare att finna 10’ poängresor enkel väg. Oslo är självklart kul, men vill flyga så mkt som möjligt och känna den där känslan av att bara ha två dygns egentid.

Kort sagt: Har ni råd/tips om lämplig destination för två nätter i Norge (där NC finns) med SAS Fly (via SAS MC) för denna utflykt? :)

Om ngn har annat tips, ex Finland är det också ok, men gärna med två stopp och SAS destination.

Utgångspunkt GOT på fredag med retur söndag.

Ska inleda med Dining by Amex torsdag kväll i Göteborg och övernattning hos polare i Landvetter.
 
Last edited:

DRG

Medlem
Om du hyr bil kan jag rekommendera att ta Atlanterveijen ned mot Molde (därifrån kan du ju kanske också flyga hem om du tar en open Jaw) och se den dramatiska naturen. Vi bodde hos bekanta när vi var där och är havet kan verkligen vara fantastiskt att skåda vid solnedgång eller vid storm (obs hålla avstånd från vågorna). Ta en avstickare från huvudvägen och åk ut helt till kusten vid tex Sveggen och titta på kustsamhällena. Där kan man om inte annat få riktig egentid och bara se på havet.
 

Sir Lemon

Medlem
Om du hyr bil kan jag rekommendera att ta Atlanterveijen ned mot Molde (därifrån kan du ju kanske också flyga hem om du tar en open Jaw) och se den dramatiska naturen. Vi bodde hos bekanta när vi var där och är havet kan verkligen vara fantastiskt att skåda vid solnedgång eller vid storm (obs hålla avstånd från vågorna). Ta en avstickare från huvudvägen och åk ut helt till kusten vid tex Sveggen och titta på kustsamhällena. Där kan man om inte annat få riktig egentid och bara se på havet.
Tack för tipsen! :)
 

Mr Basic

Medlem
Så du rekommenderar Tromsö?

Direktflyg är inget jag önskar, utan gärna några byten. :)
Absolut men med en brasklapp att jag aldrig varit där utanför perioden maj-augusti, kanske är styggväder där nu? Har också alltid haft tillgång till bil och lite oklart hur det är att köra runt i bergen/ut till kusten så här års….
 

airac

Medlem
Varit i Trömsö på hösten för ett par år sedan. Vi hyrde bil bara någon dag, resten åkte vi kollektivt. Fungerade bra och även om det kom någon skur var det fantastiskt fint. Skulle gärna åka på vårkanten när det är vinterlandskap men lite ljusare!
 
Toppen