Senaste nytt

Johan F

Medlem
Nu har du sålt in Revelstoke till mig inför nästa vinter, gäller bara att samla ihop lite mer poäng. Men jag vill påstå att liftkort i Nordamerika är dyrt, när jag köpte mitt 5 dagars kort 3 mån innan fick jag betala i snitt 100USD per dag (ca), skulle jag köpa idag så hade det kostat i snitt 265 USD per dag. Så liftkortet är en av de större kostnaderna.

Kul förresten att du anger priset ex moms :cool:
 

bajenludde

Medlem
DAG 5: Måndag 22 januari

Denna morgon vaknade vi upp till ett nylagt snötäcke på marken. Det hade snöat hela natten och fortsatte in på morgonen - och hela dagen skulle det visa sig. Lyriska valde vi oss att kasta oss mot backen och vara där vid öppning. Det skulle visa sig vara ett smart val, då det var betydligt fler människor uppe på berget denna dag jämfört med dagen innan. Förmiddagen spenderades i backarna runt Stoke-liften, där det pumpades puder så att det stod härliga till.

IMG_4358.jpg

Förmiddagsåkning vid Stokeliften. Jämförelsevis väldigt mycket folk i backen.

IMG_4359.jpg


Det har pratats om en hamburgare tidigare i tråden och framförallt i förra årets tråd. Denna hade jag dessutom hajpat upp för resesällskapet och i dag var tanken att inmundiga denna gudomliga skapelse till lunch. När magarna började kurra styrde vi därför skidspetsarna mot detta ställe - Mackenzie Outpost. Men när vi väl var framme visade det sig att fler än vi tänkt samma tanke. Det var helt proppfullt och att hitta någon plats var inte att tänka på. Med svansen mellan benen fick vi därför lämna stället lika hungriga som tidigare.

IMG_4362.jpg

Liiite utsikt. Även om dimman och molnen ligger täta.

IMG_4366.jpg


Den här dagen skulle också bli den första som vi testade på att åka Revelstokes bowler. Totalt blev det två åk i North Bowl. Med nysnön som låg var det ingenting annat än succé. Känslan var till och med ännu bättre än förra året, trots att vi då var där senare på året och därmed hade mer snö. Resesällskapet var ju som bekant inte jätterutinerad när det kom till offpiståkning, men fick verkligen blodad tand här. Hen tackade för tipset att svänga ofta och droppade kommentaren i liften upp att ”Det kommer bli svårt att vara sugen på att åka skidor i Sverige igen efter att ha upplevt detta”.

IMG_4382.jpg

Snöig rygg i slutet av vår repa i North Bowl.

IMG_4376.jpg


Efter en heldag i backen var vi riktigt trötta. Någon annan kvällsaktivitet än att käka middag blev det inte. Middagen däremot blev väldigt lyckad. Efter tacosuccén i Banff valde vi även den här dagen att gå på det mexikanska kortet. Stegen styrdes mot ett ställe vid namn ”The Taco Club”. Det står inte mycket ut för världen utifrån, men oj vad maten talade för sig själv! Undertecknad beställde in enchiladas och dessa var gudomliga. Återigen en restaurangrekommendation: The Taco Club i Revelstoke.

IMG_4388.jpg

Mumsiga enchiladas!

Där någonstans rundar vi av den andra skiddagen av fem i Revy. Frågan är vad dag tre bjöd på. Hade vi bättre lycka med burgarlunchen kanske? Och kan det ha blivit lite kanadensisk folksport på kvällen? Stay tuned!
 

Johan F

Medlem
Härliga bilder! Blir som vanligt sugen på att boka inför nästa år igen. Förstår att kvällen blev lugn när man har kört hårt hela dagen
 
Toppen