Senaste nytt

Premium Economy på British Airways

Concorde

Founding Member
Tips från coachen: det brukar finnas gott om Avios stolar i business (Club) mellan ARN/CPH och LHR. Köper man en WT+ biljett bokas din flight till LHR och tillbaka i en flexibel ET (Economy) biljett typ. Det kostar ca 6-7000 avios att uppgradera enkel väg till business.
 

AABack2ARN

Medlem
Tips från coachen: det brukar finnas gott om Avios stolar i business (Club) mellan ARN/CPH och LHR. Köper man en WT+ biljett bokas din flight till LHR och tillbaka i en flexibel ET (Economy) biljett typ. Det kostar ca 6-7000 avios att uppgradera enkel väg till business.

Intressant - även om jag nu inte kan nyttja det

Förut bokades alla transferflyg i Y-klass vet jag, men det verkar ha ändrats för ett tag sedan för nu får man K-klass om man bokar den billigast WT+ biljetten (T-klass). Är den fortfarande uppgraderingsbar med Avios?
 

Concorde

Founding Member
Intressant - även om jag nu inte kan nyttja det

Förut bokades alla transferflyg i Y-klass vet jag, men det verkar ha ändrats för ett tag sedan för nu får man K-klass om man bokar den billigast WT+ biljetten (T-klass). Är den fortfarande uppgraderingsbar med Avios?

100%
 

AABack2ARN

Medlem
Coolt. Det som är surt med denna ändring för oss i AAdvantage är att K-klass räknas som mellanlåg ekonomiklass med betydligt sämre intjäning än Y och B-klass.

Dock verkar det som om Club World på långa sträckan fortfarande ger J-klass på anslutningsflyget. Oavsett vilken klass man bokar Club World i - och det är ju bra för tillgängligheten.
 

johansch

Medlem
Lite färska observationer:

Jag behövde ta mig till CES i Las Vegas med kort varsel. (Bokade den 21:a december; det var redan då ganska dåligt med vettiga priser till västra USA, flyg från Europa direkt till Las Vegas var totalt överbokade.)

Jag flög ARN-LHR, busstransfer till Gatwick, övernattning (typ 900 kr), sedan LGW-OAK, bokat i premium economy för typ 9000 SEK t/r, med resa ut måndagen den 8:e januari från LGW.

Eftersom planet var överbokat fick jag en uppgradering från PE till C. Tack BA! (Jag gick faktiskt till business-class-desken för att försöka uppgradera med poäng/avios först, men hon sade först att de bara gjorde cash-uppgraderingar såpass sent. När hon kollade på min bokning såg hon att jag hade blivit uppgraderad av någon algoritm och gratulerade mig, typ. Hon sa att det berodde på min Executive Club-status (just nu silver, efter ett par år av guld.) Vem vet hur sant det var..

Jag hade redan innan utresan gjort en uppgradering av flyget hem, från premium economy till business class, för omjr 37500 avios + cirka 500 SEK. Business-class-kabinen visade sig vara väldigt glest befolkad (typ 25% beläggning) på den onsdag som jag åkte hem, så jag knep en av de finfina två-sätes "mittsäteskabinerna" för mig själv. Privacy-mässigt det bästa jag rest med, inkluderat första klass ANA/Thai/Asiana. Och självbetjäning av champagne och en massa fina snacks i kylen några meter bort. :) Var väldigt nöjd med hela resan - första gången jag kände att jag fick en massa värde av det jag betalade BA för.
 
Last edited:

henrik l

Medlem
6000 kr i WT+ är ett MYCKET bra pris. Nu vet jag inte var du samlar dina poäng, men om det är hos BA så är valet enkelt. Kanske skall tilläggas att jag själv har BA som primärt program:D
 

Homer

Medlem
British Airways - BRITISH AIRWAYS’ £6.5BN INVESTMENT PLAN LATEST: WORLD TRAVELLER PLUS CHANGES ROLL OUT

Customers travelling in British Airways’ premium economy cabin, World Traveller Plus are about to see some exciting new improvements to their experience on board. The changes come as part of the airline’s £6.5 billion-pound investment plan.

Changes to the cabin, which will be rolled out over the coming months will include new furnishings, an enhanced service and an improved dining experience.

The delicious new menus will be available from February 1 and feature a third main meal option and a more substantial hot second meal later in the flight.

Launch menus, will include braised British beef with roast new potatoes, onion soubise and bourguignon sauce, roasted guinea fowl with braised red cabbage, green beans, roast potato and mustard and chive jus and rigatoni pasta in a creamy garlic and herb sauce with leek, pumpkin and baby spinach.

From the Spring, the airline will also be investing in its World Traveller Plus amenities, with new amenity kits, quilts and pillows.

Carolina Martinoli, British Airways’ Director of Brand and Customer Experience, said: “This latest tranche of our £6.5bn investment is set to improve World Traveller Plus and customers will see a real change to the cabin. In February the new menus will launch, followed in the Spring by the introduction of new amenity kits, quilts and pillows for added comfort and a touch of luxury.”

Last year British Airways unveiled a new World Traveller Plus seat at Gatwick. The seat features a 50 per cent larger entertainment screen, as well as a six-way adjustable leg, foot and headrest to suit customers of all heights. The seat will feature on the airline’s A350 aircraft, when it arrives later this year.

Customers travelling in World Traveller Plus have the ability to pre-order their main meal up to 24 hours before departure, guaranteeing their first choice for their main meal. Customers can select this option by using the ‘manage my booking’ tool on ba.com

2019 is British Airways’ Centenary year. The airline is investing £6.5 billion for customers over five years, including new aircraft, new cabins, new catering, new lounges, WiFi, and new routes.
britishairways_2168641259203_3e5324c4a64cead311174d578b99cbc9f502b285.jpg


britishairways_216862052197080_7c843b907b3f70fe5eb76461cd7ac74d064211b4.jpg


britishairways_216861629432151_bee494ca30e3efe24620f8bb1004adcfc9846a19.jpg


britishairways_21686696486810_0d8ae50ff38ef9118ebe18c2e4260bdf2a573209.jpg
 

Homer

Medlem
BRITISH AIRWAYS ROLLS OUT PHASE TWO OF ITS WORLD TRAVELLER PLUS INVESTMENT

New amenity kits using material from recycled plastic bottles will be introduced from July 1 and will include all the essential items travellers need for a flight, including an eyeshade, soft socks, a pen, a toothbrush and toothpaste and lip balm from the Scaramouche & Fandango range.

More comfort will be delivered through a stylish new quilt and cushion with the herringbone design that is synonymous with the pattern that runs throughout the airline’s First cabin.

The airline will also be introducing alcoholic and non-alcoholic cocktails to the World Traveller Plus bar menu. These will include a Gin Fizz or Bloody Mary for a cocktail, or a Citrus Twist for a non-alcoholic alternative.

Customers travelling in World Traveller Plus have the ability to pre-order their main meal up to 24 hours before departure, guaranteeing their first choice for their main meal on flights departing from London


· Cocktails and mocktail include:
Gin Fizz – gin, orange juice and sparkling water
Bloody Mary - vodka, tomato juice, Worcestershire sauce and spice
Citrus Twist - orange juice, apple juice and a twist of lemon

britishairways_216861400356782_thumb.jpg
britishairways_216861224457854_thumb.jpg
britishairways_2168614003567821_thumb.jpg

britishairways_2168612244578541_thumb.jpg
britishairways_21686792102183_thumb.jpg
 
  • Gilla
Reactions: fcx

Canadien

Medlem
Men en bloody Mary har man väl kunnat beställa även tidigare? Dricker den inte själv men tycker att de ofta slabbar med tomatjuice och sprit även i ekonomi på många flygbolag.
 

fcx

Medlem
BRITISH AIRWAYS ROLLS OUT PHASE TWO OF ITS WORLD TRAVELLER PLUS INVESTMENT

New amenity kits using material from recycled plastic bottles will be introduced from July 1 and will include all the essential items travellers need for a flight, including an eyeshade, soft socks, a pen, a toothbrush and toothpaste and lip balm from the Scaramouche & Fandango range.

More comfort will be delivered through a stylish new quilt and cushion with the herringbone design that is synonymous with the pattern that runs throughout the airline’s First cabin.

The airline will also be introducing alcoholic and non-alcoholic cocktails to the World Traveller Plus bar menu. These will include a Gin Fizz or Bloody Mary for a cocktail, or a Citrus Twist for a non-alcoholic alternative.

Customers travelling in World Traveller Plus have the ability to pre-order their main meal up to 24 hours before departure, guaranteeing their first choice for their main meal on flights departing from London


· Cocktails and mocktail include:
Gin Fizz – gin, orange juice and sparkling water
Bloody Mary - vodka, tomato juice, Worcestershire sauce and spice
Citrus Twist - orange juice, apple juice and a twist of lemon

britishairways_216861400356782_thumb.jpg
britishairways_216861224457854_thumb.jpg
britishairways_2168614003567821_thumb.jpg

britishairways_2168612244578541_thumb.jpg
britishairways_21686792102183_thumb.jpg

Förbeställning av mat är ju en sån bra grej att det är märkligt att det inte är fler bolag som gör det.
 
Toppen