Senaste nytt

Posta din lyckad bokning av bonusresor här 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.

Magino

Medlem
180 000 EB poäng fattigare, det kommer det nog vara värt!

CPH-ZRH LX Business
ZRH-BKK LX First

BKK-HKG TG First
HKG-ZRH LX First
ZRH-CPH SK Business

Skall bli kul att prova LX "nya" First Class Cabin :cool:

Härlig resa hem där! Både TG F från BKK och sedan LX F på långa sträckan. Helt rätt, tycker inte TG är något speciellt (oj vad dryg man lät där, men man måste ju jämföra) bortsett från på BKK.
 

Axelzon

Medlem
Oh Yes, det va rätt kul också: Precis de datum jag vill åka var de ända tillgängliga (Dock inte direkt hem, utan via HKG då)...
Tycker det är hur bra som helst att ringa den 9/3 och få platserna man vill ha i First med utresa mindre än
en månad bort.. Åker långfredag (6/4) och hem på natten mot den 11/4...
 

Dr. Miles

Expert
Bonusprogram: bmi Diamond Club
Flygbolag: Turkish Airlines, THAI och Lufthansa
Kabinklass: Business
Antal poäng: 37.500 miles + 255 GBP per person
Skatter&avgifter: ca 6.600 SEK inkl. CASH del(255 GBP) per person
När: December 2012
Bokad: Mars 2012

Stockholm - Istanbul : Turkish Airlines
Istanbul - Hong Kong : Turkish Airlines
/destination/
Hong Kong - Bangkok: THAI
/stopover/
Bangkok - Frankfurt : THAI
Frankfurt - Stockholm : Lufthansa


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

rob74

Medlem
Sprättade min Amex-voucher idag. Har lite begränsat med tid tills den går ut och jag kunde inte hitta ett datum då vi bägge kunde resa, så det fick bli en 50%-are till Malaga samtidigt som flickvännen är bortrest i andra ärenden:

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS
Kabinklass: Economy Extra (P)
Antal poäng: 25.000
Skatter&avgifter: 497 SEK
När: Maj 2012
Bokad: Idag, 2012-03-26

KRN-ARN-OSL-AGP vv

Det blir övernattning på Radisson Arlandia i bägge riktningar pga att det tyvärr inte går att göra resan samma dag.
Fast 890 kr/natt är ju inte så mycket att skrika om, kanske. Men med tanke på vad som hände när jag skulle åka FRA-MIA i januari är jag dock tveksam till om jag ska sova överhuvudtaget, då ARN-OSL avgår 07:30...
 

Mikael

Medlem
Använda min Amex-voucher för två veckor sedan. Det var riktigt svårt att hitta två platser i C till en långväga destination, Chicago var inte förstahandsvalet kan bli trevligt ändå.

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS
Kabinklass: Business
Antal poäng: 90.000 för 2 pers
Skatter&avgifter: 293 SEK per person
När: Oktobober 2012
Bokad: 2012-03-12
 
Mycket intressant läsning här. Undrar om Skatteverket läser detta forum och försöker spåra upp ev. obetalda skatter och arbetsgivaravgifter........
:)
 

agehall

Medlem
Det kan de ju göra om de vill. Dock så kommer de ju få problem att visa att man använt poäng man tjänat på jobbresor. Jag tror många här tjänar merparten av sina poäng på andra sätt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen