Senaste nytt

Posta din lyckad bokning av bonusresor här 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.

Dr. Miles

Expert
Jag tänkte att det vore bara bra om vi hade en tråd där man kunde skriva sin lyckad bokning av bonusresor.
Så varför inte?

Det ger lite idéer till dem som inte är van vid det bonusprogrammet och det är bra att ha som en rekord i framtiden.

Skriv gärna:
  • Vilket bonusprogramm du använder poäng ifrån
  • Vilka flygbolag
  • Vilken kabinklass
  • Antal poäng
  • Skatter&avgifter

Ni kan kopiera&klistra följande texter i ert inlägg, så slipper ni att märkera varje ord till fetstil.
HTML:
[B]Bonusprogram[/B]:
[B]Flygbolag[/B]:
[B]Kabinklass[/B]:
[B]Antal poäng[/B]:
[B]Skatter&avgifter[/B]:
[B]När[/B]:
[B]Bokad[/B]:
 
Last edited:

MartinH

Medlem
Bonusprogram: EB
Flygbolag: SK
Kabinklass: 2xC
Antal poäng: 90.000, AMEX 2-4-1
Skatter&avgifter: 1048 SEK
När: April 2012
Bokad: Jan 2012

GOT-CPH, CPH-IAD
IAD-CPH, CPH-GOT
 

kristerj

Medlem
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS
Kabinklass: Business class
Antal poäng: 90 000 (Amex 2-4-1)
Skatter&avgifter: ca 900 SEK
När: April 2012

GOT-ARN-ORD t/r

Hittade två platser via SAS hemsida. Vänligt bemötande vid bokningen.
 

seat56f

Medlem
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS
Kabinklass: Business class
Antal poäng: 90 000 (Amex 2-4-1)
Skatter&avgifter: ca 660 SEK
När: Oktober 2012

ARN-ORD-ARN

Först lite strul med att telefonisten inte tyckte jag hade en giltig voucher, men det löste sig.
 

ryds

Medlem
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS
Kabinklass: Business class
RAD: 2A,2B
Antal poäng: 90 000 (Amex 2-4-1)
Skatter&avgifter: 597 kr
När: September 2012
Bokad 10 jan 2012

ARN-ORD-ARN

Ska vidare till MIA när vi landar den 6 sep, förslag på anslutning/bolag ?
 

Axelzon

Medlem
Med bra anslutningstider är nog American Airlines billigast, men för USD100/pers i tillägg funkar US Airways och United också!
 

minatoku

Medlem
Men, när man köper en bonusresa via ett annat bolag inom samma allians (säg Star Alliance), gäller inte den vanliga tabellen för att boka på andra flygbolag...?

Star Alliance award chart - SAS

Exempelvis rlager postade en bonusresa med LH via US Airways bonusprogram i inlägg #22 (sida 3), första klass ARN-SHA T/R för 100 000 US Airways miles, men enligt tabellen borde det ha kostat 180 000 miles. Det verkar finnas fler liknande exempel i den här tråden, hur går det till? De ger en rabatt när man ringer till deras callcenter?
 

agehall

Medlem
Nej, det är det bonusprogram du använder som sätter priserna. Använder du miles från US Airways program är det deras prislista som gäller.
 

Axelzon

Medlem
Mitt svar var menat att köpa biljetten ORD-MIA T/R sedan de är väldigt billiga, USD275-325/pers med
American, och som sagt ca: USD100/pers mer om man vill åka med US Airways eller United.
 

minatoku

Medlem
Nej, det är det bonusprogram du använder som sätter priserna. Använder du miles från US Airways program är det deras prislista som gäller.

Ah, på så vis, jag tackar!
M a o verkar SK ta ut rätt mycket för att boka bonusflyg, i jämförelse, eller hur? Loggade också in på AY för skojs skull för att jämföra och såg att ARN-NRT T/R i Business skulle kosta 240 000 miles... Borde nog skaffa ett US Airways konto jag också :)

Hur som helst, nu ska jag sluta gå off-topic.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen