Senaste nytt

Plusgrade: Rapportera dina bud

Nightfly

Medlem
Det kommer v'll till din mail direkt när det är godkännt och klart vill jag minnas. Kanske inte det mest utförliga kvitoot men en verifiering på kostnaden.

Så har det varit tidigare, men nu verkar det bara som att jag fick en avisering i SAS-appen konstigt nog. Testar att fråga i chatten med SAS kundtjänst.
 

Sir Lemon

Medlem
Sträcka: CPH-LAX
Datum: 2022-06-09
Från kabinklass: SAS Plus
Till kabinklass: SAS Business
Bud: 4500 kr
Bid strength: Low
Eurobonusstatus: EBD
Gick uppgradering igenom: Nej, 6h innan avgång

En bokning som gjordes precis innan Covid-epidemin slog in. Uppgraderingsbudet som lades med det föregående systemet landande på 2500kr. Efter flera ombokningar och dessutom ändring av uppgraderingssystem landande budet på 4500kr, vilket var det längsta möjliga.
Fick ett nej mail 6h timmar innan flighten. Mycket tråkigt eftersom halva Business var tillgängligt, enligt Expertflyer. Synd att SAS inte ville ha mina pengar, tycker jag.

Till min stora förvåning kom ett mail någon timme senare med en Courtesy upgrade till Business. Stort tack för det SAS!
Det där var bra att veta. Som nybliven Diamond funderade jag på om ev Courtesy Upgrade riskeras störas bort om jag samtidigt skulle buda själv på upgrade mot pengar/poäng. :)
 
Sträcka: ARN-MAN
Datum: 2022-JUN-20
Från kabinklass: SAS Go
Till kabinklass: SAS Plus
Bud: 620 SEK
Strength: "Still low"
Eurobonusstatus: EBD
Gick uppgradering igenom: Ja, besked 23h49 innan avgång

Fullt i Go, "tomt" i Plus?

C9 D9 Z0 J0 R9 Y0 S0 B0 P0 A0 E9 M0 H0 Q0 V9 W0 U0 K0 L0 T0 O0 G9 N9
 

Sullon

Medlem
Jag skulle lägga ett bud på Plus-Business CPH-HND nu i höst, lägsta bud var 29.000 poäng/7.200 Sek. Har lägsta nivån höjts eller är den helt dynamisk?
 

krasnyj

Medlem
Sitter med ett bud på SK903 den 28 Juni från Go till Business. Ser detta på Expert Flyer:

upload_2022-6-25_23-40-39.png



Är allt helt slutsålt nu eller SAS som håller platser för folk som vill omboka till denna flighten från andra som kan påverkas av ev. strejk/lockout?
Ser även att 4 säten i Business är Blocked nu.
 

helgonet

Medlem
Sträcka: ORD-ARN
Datum: 2022-JUN-18
Från kabinklass: SAS Go
Till kabinklass: SAS Business
Bud: 37000p
Strength: Lägsta var 36000p
Eurobonusstatus: EBG
Gick uppgradering igenom: Nej, besked 6h innan avgång
 
Sträcka: ORD-ARN
Datum: 2022-JUN-26
Från kabinklass: SAS Plus (bonus)
Till kabinklass: SAS Business
Bud: 30000p/person (2 pers)
Strength: Medium (Lägsta bud 24000 om jag minns rätt)
Eurobonusstatus: EBD
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: 2-3 veckor innan utresa
Gick uppgradering igenom: Ja! Så tacksamt fastän det känns som lite överpris. Besked 23h 50m innan avgång. 6-7 platser kvar att välja på i C.

8853ADAE-592F-45DD-A9A6-1ADE7B94941E.jpeg
 
Last edited:
Toppen