Senaste nytt

Plusgrade: Rapportera dina bud

011430121

Medlem
Surprise surprise.. SAS har gjort en intressant ändring av intjäning för uppgraderingar med pengar. Till det sämre givetvis. Man får alltså mer poäng precis som förut men inte längre enligt ny bokningsklass.. Visa bifogad bild 126429
SAS – tjäna och använd poäng | SAS
Jag har en resa till SFO i slutet av april, bokad i plus för att kunna behålla mitt EBD, denna resa var tänkt åkas i november, men SAS ställde in avgångarna i oktober jag flyttade till april la ett bud på lägsta nivå som var 3900kr
Har redan klarat EBD för nästa period som startar 1juni för mig, därför annullerade jag budet på uppgradering på utresan men behåller budet på hemresan som ligger på 3200kr
 

Jannes

Medlem
Vi fick baspoäng för uppgradering av en resa i lördags (19/2).
Okej, bra att veta att det är rättat nu! Jag och minst en annan här på BC har fått Extrapoäng.
Kan du säga, fick du en rad i aktiviteten som ser ut lite som följande?

SASUPGRADE incentive for SK123 20220219 ARN-CPH PNR WA9B4A GO to PLUS

Jag kontaktade supporten, de informerade att de "borde vara" baspoäng, att de inte kunde se mina aktiviteter där. Sen bad de mig kontakta en epost som började med "ebretro", är det en adress som är bekant åt någon? Har inte fått svar på 6 arbetsdagar nu.

 

mha321

Medlem
Okej, bra att veta att det är rättat nu! Jag och minst en annan här på BC har fått Extrapoäng.
Kan du säga, fick du en rad i aktiviteten som ser ut lite som följande?

SASUPGRADE incentive for SK123 20220219 ARN-CPH PNR WA9B4A GO to PLUS

Jag kontaktade supporten, de informerade att de "borde vara" baspoäng, att de inte kunde se mina aktiviteter där. Sen bad de mig kontakta en epost som började med "ebretro", är det en adress som är bekant åt någon? Har inte fått svar på 6 arbetsdagar nu.

Ebretro är en standardadress, japp.

Däremot ligger väl svarstiden på minst 6-8 veckor snarare än dagar...
 
Okej, bra att veta att det är rättat nu! Jag och minst en annan här på BC har fått Extrapoäng.
Kan du säga, fick du en rad i aktiviteten som ser ut lite som följande?

SASUPGRADE incentive for SK123 20220219 ARN-CPH PNR WA9B4A GO to PLUS

Jag kontaktade supporten, de informerade att de "borde vara" baspoäng, att de inte kunde se mina aktiviteter där. Sen bad de mig kontakta en epost som började med "ebretro", är det en adress som är bekant åt någon? Har inte fått svar på 6 arbetsdagar nu.
eb-retro är svåra att ha att göra med. Tror den ligger i Indien. Fått svar från personer med Indiska namn på engelska. 2-3 månaders svarstid och vill inte kreditera rätt baspoäng. Orkade inte med efter 3-4 vändor. Diamantsupporten fixade mitt problem på under 24 timmar när jag tog det med dem istället.
 

Jannes

Medlem
Ugh, tack för svaren, jobbigt att man inte ens får ett autosvar att det är en riktigt adress man kontaktat.

Men låter då som jag bör ta någon annan rutt. Jag har inte access till Diamantsupporten, den väl är ännu snäppet mer exclusiv än de förlängda Guld/Diamant-tiderna på vanliga numret? Tror ni jag kan få bättre hjälp på vanliga numret på de förlängda tiderna?
 

hendberg

Medlem
Sträcka: CPH-LAX
Datum: 2022-01-25
Från kabinklass: Go Light
Till kabinklass: PLUS
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 16 500 poäng x 4 pers
Bid strength: Lägsta 16 000, jag la 16 500
Eurobonusstatus: EBG
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: 11 dagar innan
Gick uppgradering igenom: Ja, 24 timmar innan
 

lorimar

Medlem
Sträcka: CPH-SFO
Datum: 2022-03-03
Från kabinklass: Plus
Till kabinklass: Business
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 28 000 poäng
Bid strength: Lägsta var 24 000
Eurobonusstatus: EBD
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: 14 dagar innan
Gick uppgradering igenom: Nej, 24 timmar innan

Märkligt. Det säljs fortfarande rena SAS Bonus-platser till flighten, 24 timmar innan.
Mailet från det nya uppgraderingssystemet indikerar dessutom att "Vi har tyvärr inte kunnat hantera ditt bud på en uppgradering av din SAS-bokning eftersom betalningen inte har gått igenom."
Tro mig... poäng finns det i överflöd... ;)
 
Toppen